Serra d'Espadà: Villamalur-Trinxeres-Nevera Quatre Camins

Photo ofSerra d'Espadà: Villamalur-Trinxeres-Nevera Quatre Camins Photo ofSerra d'Espadà: Villamalur-Trinxeres-Nevera Quatre Camins Photo ofSerra d'Espadà: Villamalur-Trinxeres-Nevera Quatre Camins

March 11, 2017
March 2017

near Villamalur, Valencia (España)

Bonica i variada ruta per la Serra d’Espadà.

Aparquem el cotxe en la mateixa plaça que ens trobem només arribar a la població de Vilamalur (Castelló).

El punt d'Inici comença a la esquerra des de la mateixa font que ens trobem en la plaça en direcció al Castell.

Al poc temps ens trobem una senyalització que ens indica la direcció del castell o la de les trinxeres. Agafem la sendera que va cap a les trinxeres. El camí cap a les trinxeres està molt bé indicat mitjançant senyals i una senda prou neta.

Les trinxeres estan molt ben conservades i podrem gaudir de molts metres de trinxeres en molt bon estat i nius de metralladores. Per el que he pogut llegir mes tard mai es va arribar a combatre en aquelles trinxeres, per això el bon estat d’aquestes.

Una vegada observem les trinxeres i el paisatge continuem ara cap a la nevera tornant a baixar el petit ascens que hem fet fins les trinxeres i seguint la senda ara en direcció contraria, durant un tram continuarem veien trinxeres i niu alguns en mes bon estat i altres mes degradats per el pas dels anys.

De camí a la nevera la senda es prou ben indicada, però s’ha d’estar atent als desviaments que fem. Continuem per la mateixa sendera fins trobar-nos una pista.

Una vegada agafem la pista anirem uns quants metres fins trobar-nos una sendera molt estreta a ma esquerra que pujarà a la nevera, Nosaltres vam dinar allí, ja que es mes o menys la meitat de la ruta i el punt mes alt d’aquesta. És important portar el track per no passar-nos de llarg, encara que quant la vam fer nosaltres hi havia una senyal que ho indicava, no se si encara estarà. La nevera Quatre Camins és una nevera oberta, molt bé conservada també.

Continuen baixant la senda que hem pujat fins la Nevera i tornem a la pista que seguim per ella fins a desembocar en la carretera de Matet-Vilamalur, més aviat sembla una pista forestal asfaltada.

Seguim a la dreta caminant per ella, en aquest moment és molt recomanable estar atents amb el track tant per agafar una altra senda a la esquerra, com no perdre’ns en la mateixa, ja que en aquesta si que no hi ha cap indicació.

Anem seguint el barranc de la Parra, aquesta senda no està molt bé delimitada. Una vegada arribem a un refugi amb senyals GR girem cap a la esquerra a on ens trobarem la Rambla de Vilamalur. Quant vam fer la ruta per la rambla baixava una mica d’aigua perquè un parell de dies abans va ploure però no crec sempre estigue així.

Seguint per la mateixa pista arribem a un espai de descans amb berenadors. Trobem una senyalització que ens indica que Vilamalur es troba a 12'.

Agafem la direcció cap a Villamalur, pujarem fen uns 2 km per la pista , on arribem al poble. Als pocs metres a ma dreta trobarem l'aparcament a on hem començat aquesta preciosa ruta.

COORDENADES INICI RUTA: 39°57'50.5"N 0°23'41.3"W

Informació

• Photo of alvar.porcar
    alvar.porcar Aug 20, 2021

Ruta molt xula i fàcil de seguir