Photo ofSerra d'Ensija: Pla de Fumanya - Peguera - Roca Blanca - Gallina Pelada - Creu de Ferro i Serrat Voltor Photo ofSerra d'Ensija: Pla de Fumanya - Peguera - Roca Blanca - Gallina Pelada - Creu de Ferro i Serrat Voltor Photo ofSerra d'Ensija: Pla de Fumanya - Peguera - Roca Blanca - Gallina Pelada - Creu de Ferro i Serrat Voltor

one day 33 minutes
2088
August 16, 2020
July 2020

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Ruta circular pels punts més significatius de la Serra d'Ensija.

La ruta surt del Pla de la Creu de Fumanya, on es pot deixar el cotxe, per seguir amb bona pista fins el despoblat de Peguera. A partir d'aquell punt comença a ascendir de forma lleugera sense cap mena de dificultat, seguint en tot moment el GR 107.

Un cop passat el mas rònec de Ferrús el camí s’estreny i comença a pujar de forma més pronunciada sota la Roca Gran de Ferrús. Un cop arribats a un petit coll (l’Estret) abandonem el GR per cercar el camí que ens conduirà a la Roca Blanca. El camí es difumina en el desnivell rocós de Les Llosanques. Aquest punt de Les Llosanques no presenta dificultat tècnica si bé depenent de la persona pot necessitar ajudar-se de les mans en algun punt per continuar el camí.

Finalitzada la pendent rocosa de Les Llosanques s’arriba a la Roca Blanca. Per arribar a la Gallina Pelada (Cap de Llitzet) s’ha de seguir un corriol que ressegueix la carena. En aquest punt s’ha de vigilar de no fer un mal pas per la roca descomposta, tot i que no presenta cap dificultat ni el pas és aeri. S’arriba a la Gallina Pelada.

De la Gallina Pelada al refugi Delgado Úbeda de la FEEC se segueix un camí fàcil i ben marcat, tot de baixada. Al refugi es pot dormir o dinar.

Després de dinar o dormir, depenent de la planificació, se segueixen els corriols fins la Creu de Ferro. Des d’aquest cim es davallen 100 metres fins el Pla d’Ensija. Des del Pla d’Ensija pugem al Serrat Voltor, per retornar al mateix Pla d’Ensija per continuar camí. A partir del Pla d’Ensija el camí és de baixada fins arribar a l’alçada del jaciment de Fumanya. Continua un petit tram per la carretera per introduir-se a l’interior del bosc, sent una mica perdedor.

S’arriba al punt de sortida.

La ruta es va fer el 5 de juliol de 2020 en dues jornades, dormint al refugi Delgado Úbeda, tot i que es pot fer perfectament en una sola jornada quan els dies són llargs.