Serra del Sit: Penya o Cilla del Sit/Silla del Cid

Photo ofSerra del Sit: Penya o Cilla del Sit/Silla del Cid Photo ofSerra del Sit: Penya o Cilla del Sit/Silla del Cid Photo ofSerra del Sit: Penya o Cilla del Sit/Silla del Cid

December 8, 2021
December 2021

near Petrel, Valencia (España)

PR-CV 36 - PENYA DEL SOL - CILLA DEL SIT - PR-CV 29/PR-CV 6.6 - EL COMPTADOR - RACÓ DE RAFEL - POU COVA PERICO - COVA PERICO

La Serra del Sit és troba situada al municipi de Petrer. El seu nom fa referència al topònim d'origen àrab que significa senyor, per tant ve a significar Serra del Senyor. A grans trets, es pot dir que conforma un massís amb un enorme cim horitzontal en els extrems del qual trobem els dos punts de més altitud de la serra: la Cilla o Penya del Sit de 1.152 m i el Sit a una altura de 1.103 m.

El nom de Sit s'ha relacionat erròniament amb les gestes llegendàries del cèlebre personatge Rodrigo Díaz de Vivar.

Descripció de la ruta:
Comencem la ruta en el pàrquing habilitat que hi ha a uns 4,24 km aproximadament del començament del sender PR-CV 36, anomenat Parking Norte del Cid. Des d'ací prenem el sender PR-CV 36/GR 330, que en porta durant 3,3 km i en fort ascens peró gens complicat fins el cim de la Penya o Cilla del Sit. Durant l'ascens tenim les millors vistes a la Vall del Vinalopó i a la Penya del Sol.

Una vegada en el cim, podem vore perfectament tota la Serra del Frare i la Serra del Maigmó. Aci acaba el PR-CV 36, i continuem la ruta, ara de baixada i forta pendent durant uns 300 m aproximadament, per el sender que comparteix el PR-CV 29 i el PR-CV 6.6, arribant a un colladet. Continuem per bona senda, fins arribar a un desviament, on trenquem a l'esquerra per continuar pels sender PR-CV 29 i PR-CV 6.6, que passa per la senda del Comptador i el Racó Rafel.

A 1 km de l'anterior desviament arribem a una bifurcació, on deixem els PR-CV 29, PR-CV 6.6 i GR 330, on trenquem a l'esquerra i per bona pista continuem la ruta, passant per una espècie de cova/refugi i el punt d'inici on comença la via ferrata que puja fins el cim de la Penya del Sit.

Continuem la ruta fins arribar a una senyalització a l'esquerra que porta al Pou Cova Perico, restaurada i amb un poal per recollir aigua. Continuem per este desviament i pugem a vore la Cova Perico. Continuem senda avall fins tornar a prendre el camí hem deixat abans, i que ens porta final ment al punt de partida.

Inici- PR-CV 36

Dreta

Vista Elda-Petrer

Dreta

PR-CV 36

Photo ofEsquerra - Vista a la Penya del Sol Photo ofEsquerra - Vista a la Penya del Sol Photo ofEsquerra - Vista a la Penya del Sol

Esquerra - Vista a la Penya del Sol

Penya del Sol

Tram de pujada final

Cilla del Sit-Silla del Cid

PR-CV 29 i PR-CV 6.6

Panoràmica

Photo ofEsquerra - PR-CV 29 i PR-CV 6.6 - Senda del Comptador Photo ofEsquerra - PR-CV 29 i PR-CV 6.6 - Senda del Comptador Photo ofEsquerra - PR-CV 29 i PR-CV 6.6 - Senda del Comptador