SERRA DEL CATLLARÀS - St Jaume de Frontanyà - Cingle de les Forques -

Photo ofSERRA DEL CATLLARÀS - St Jaume de Frontanyà - Cingle de les Forques - Photo ofSERRA DEL CATLLARÀS - St Jaume de Frontanyà - Cingle de les Forques - Photo ofSERRA DEL CATLLARÀS - St Jaume de Frontanyà - Cingle de les Forques -

December 9, 2023
December 2023

near Sant Jaume de Frontanyà, Catalunya (España)

St Jaume de Frontanyà és un dels municipis més petits de Catalunya, no sabria dir si el més petit. Es troba situat a la Serra del Catllaràs després de fer uns quants quilòmetres de curves. Destaca la magnífica Església del s.XI d'estil llombard.

Aparquem els cotxes a l'entrada del poble, i anem direcció a l'Església, a l'esquerra surt un caminet que enfila dret. Seguim el GR i PR fins a la primera bifurcació, on deixem el GR i només seguim les marques grogues de la pista fins a arribar a la creu. Està envoltada de voltors que ens volen per sobre el cap, un espectacle.

Seguim les marques pista amunt i passem per un bosc de caducifolis, fins a arribar a la carena de la muntanya, i allà caranejem fins a arribar a la Creu Melosa (no hi ha creu física!!), des d'allà vistes al Pirineu, l'altre vessant de la Serra del Catllaràs.

Baixem camp a través fins a tornar a trobar la pista que ens portarà de volta a Sant Jaume.

És una caminada molt agradable i apte per nens