Serra de Verdera. Palau Saverdera - Sant Salvador - Palau Saverdera

Photo ofSerra de Verdera. Palau Saverdera - Sant Salvador - Palau Saverdera Photo ofSerra de Verdera. Palau Saverdera - Sant Salvador - Palau Saverdera Photo ofSerra de Verdera. Palau Saverdera - Sant Salvador - Palau Saverdera

April 12, 2015
April 2015

near Bellavista, Catalunya (España)

Volta per la Serra de Verdera. Esplèndida volta amb espectaculars vistes del golf de Roses al sud i tota la costa de Llançà i Port de La Selva al nord. Iniciem la ruta a Palau, deixem el cotxe a prop del Restaurant Terranova i iniciem la pujada clàssica a l'ermita de Sant Onofre, passem a tocar de diversos monuments megalìtics però avui l'objectiu és un altre, comencem amb una forta pujada per un corriol net però pedregós que fa més dura la pujada, atravessem el rec de Sant Onofre i pujem fent zigues-zagues fins l'ermita, uns metres avanç ens resfresquem a la font de Sant Onofre i disfrutem de les primeres vistes. Seguim una pista ample i en bon estat que ens porta directament a Mas Ventós passant per la Roca de l'Heura, en arrivar a Mas Ventós girem a la dreta i seguim un corriol amb força pendent que ens porta al Coll del Mosquit. Des d'aquí tenim unes vistes sobre Roses i sobre la plana de l'empordà al sud i la costa al nord, a davant ja veiem les ruines del Castell de Sant Salvador: intentem anar pel dret fins al castell però dessistim, retornem uns metres i agafem un caminet zitzegajat de baixada fins al Monestir de Sant Pere de Rodes, aquí esmorsem i descansem tot gaudint de les magnífiques vistes que ens regala aquest lloc.Iniciem la tornada per el camí que porta a l'aparcament del monument i girem a l'esquerra per anar fins a Santa Helena, visita obligada i retornem per un camí que ens porta directament a Mas Ventòs sense tenir que tornar a pujar al Coll del Mosquit; retornem per el mateix camí de pujada passant per Sant Onofre fins a Palau, podriem haver baixat per el camí del Mas Ventós però hem preferit passar un altre cop per la font ja que el dia era molt calurós.
Aquesta ruta va dedicada a l'amic Pere que ha iniciat la ruta amb nosaltres però a mitja pujada ha patit una estravada als besons i ha hagut de tornar. ÀNIMS PERE ¡¡¡¡¡