SERRA DE SANT SALVADOR

May 11, 2019
May 2019

near Salás de Pallás, Catalunya (España)

Circular pel municipi de la Conca de Dalt, al Pallars Jussà, des del nucli de Rivert on deixem els cotxes, comencem a caminar per la pista de la serra de Sant Salvador, que puja per la costa pelada, direcció Toralla, a l’última curva abans de Toralla trobem les restes d’una premsa d’oli abandonades. Pugem al coll de Toralla, a la part alta del poble, un mirador privilegiat de la vall de Serradell, el Roc de Sant Aventí, els Collegats, el Pirineu..
Continuem cap al Turó de la Mola Mora, ens desviem pel corriol de l’esquerra que ens porta fins la cova de Toralla. El corriol s’enfila per les parets de l’Arreposador fins la cova, va ser assentament prehistoric, des de l’entrada de la cova hi ha unes bones vistes de la vall de Serradell i de les Picorres.
Reculem fins el desviament i ascendim pel corriol que havíem deixat, carenegem amb espectaculars panoràmiques dels dos vessants fins l’ermita de Sant Salvador, petita ermita restaurada, enlairada sobre un dels cims de la serra. Reseguim per la carena amb espectaculars vistes dels espadats de l’obac de Serradell i les Picorres.
Continuem per la Roca Palomera, cim més prominent de la Serra de Sant Salvador, fins arribar a la roca Espatllada, des d'aquí, en descens sostingut baixem el Serrat de la Rebolleda fins l’antiga capella del castell de Rivert, per escales i carrerons costeruts baixem al poble, i de nou als cotxes