SERRA DE SANT GERVÀS: Torre de Tamúrcia-Ermita de Sant Gervàs-El Portús

1974
February 10, 2010
January 2010

near Sopeira, Aragón (España)

Ruta d'ascensió a la carena de la Serra de Sant Gervàs sortint de prop del poblet de Torre de Tamúrcia i passant per l'ermita de Sant Gervàs i el pas conegut amb el nom d'"El Portús", fantàstic antic pas ramader estret, entre roques, a la zona carenera de la serra que permet passar de la banda sud a la nord de la serra. Per excés de neu no vam poder seguir fins al punt culminant de la Serra, a Sant Gervàs, lloc a partir del qual, segons els mapes, hi ha camí per a tornar a davallar per el vessant sud de la Serra. Nosaltres vam tornar desfent el camí trescat. Ruta fàcil, només amb alguna pujadeta pronunciada però que paga la pena fer per a gaudir d'unes vistes fantàstiques sobre els Pirineus, al nord, i sobre el Montsec, al sud.

Toni Planas Feb 3, 2014

Veig que a l’anada pugeu pel que sembla una cabanera, en canvi a la baixada ho feu per la pista (més llarg). És bo el camí d’anada?
    La pista que baixa al Barranc de Miralles des de la Torre de Tamúrcia, és oberta i apta per a vehicles turisme? (fins a la font del Barranc de Miralles).

El porquet de Sant Antoni Feb 3, 2014

Bones Toni! I tant que és bo el camí de pujada!. És més, jo recomanaria que el féssiu, així evitareu fer tanta pista forestal. Sempre és més bonic.

Com que la neu que hi havia al cim ens va impedir fer la ruta circular que volíem fer, vam haver de tornar per on havíem vingut. Això va fer que, tot baixant, féssim alguna variant, per no repetir exactament el mateix camí. Així, de baixada vam seguir exactament la pista.

En el punt més alt, també vam fer un xic de drecera. Ja veuràs que allà dalt el camí es perd una mica (tot i que la direcció que s'ha de seguir és evident). Entre garrics i roques la cosa es perd una mica, però d'anada vam ser el màxim de fidels al camí i vam fer la pujada més suau. A la baixada, en aquell tram vam improvisar una mica i vam baixar més directes. Si no voleu baixar tan dràsticament, no feu aquesta drecera.

Pel que fa a la pista fins al barranc de Miralles, quan nosaltres hi vam anar (ara fa 4 anys), la pista era apta per turismes i estava oberta.

Toni Planas Feb 4, 2014

Molt agraït per la informació. Hi anem dijous. Ja comentaré.

Toni Planas Feb 9, 2014

També amb força neu i un dia rúfol. Tot i així ens va agradar.

El porquet de Sant Antoni Feb 9, 2014

TONI PLANAS: Caram, veig que haurem de declarar la serra de Sant Gervàs zona raquetera! Celebro que us agradés la ruta! Per cert, sàpigues que m'he inspirat en la teva descripció de rutes per a fer les meves noves ressenyes! Merci, company!

Toni Planas Feb 10, 2014

He vist diversos reportatges i la neu no és pas estranya per aquells verals.
    Pel que fa a les ressenyes, és difícil fer-se entendre correctament. Perquè un sap el que vol dir però explicar-ho planerament ja costa més (al menys a mi). El que no trobo lògic és penjar tracks sense cap comentari o pàgina de referència.

El porquet de Sant Antoni Feb 10, 2014

TONI PLANAS: Totalment d'acord. I jo també m'hi trenco les banyes per a fer-les entenedores (potser no aquesta, però les que vaig penjant darrerament sí!)