Un lloc únic i diferent! La Serra de Picancel: La Quar-Salga Aguda-La Portella.

Photo ofUn lloc únic i diferent! La Serra de Picancel: La Quar-Salga Aguda-La Portella. Photo ofUn lloc únic i diferent! La Serra de Picancel: La Quar-Salga Aguda-La Portella. Photo ofUn lloc únic i diferent! La Serra de Picancel: La Quar-Salga Aguda-La Portella.

May 14, 2023
May 2023

near la Quar, Catalunya (España)

Bonica caminada no excessivament exigent per la Serra de Picancel.
Sortim des de la base de la pujada al Santuari de la Quar però potser és força recomenable iniciar la caminada a Sant Mautici. Si ho fem així, haurem d'afegir 6 Km a l'excursió.
Des del Coll de la Creu Jovell ascendim per un corriol fins el Santuari. Baixem per la pista encimentada i just abans d'arribar al Coll de la Serra (25 m, aprox.), una gran fita a la dreta a la vora ens indica la sortida d'un corriol. Cal evitar d'arribar al coll pròpiament dit, doncs des d'aquí, no trobem camí.
El corrieol ens porta al coll Gavatx. Seguim la pista el direcció al Coll de la Salga, ja a la carena. A partir d'aquí, hem de carenejar per un corriol amb senyals grogues. En algun pas, el camí és aeri, però m ai difícil de passar-hi. Superada una darrera rampa i una curta canal, accedim a la Salga Aguda, el punt més elevat de Picancel, un cim amb grans vistes de la Serra Catllaràs, el Cogulló i el Pedraforca. Seguim per la carena per un camí fàcil però aeri fins el coll del Tell. Des d'aquí, uns senyals ens indiquem el camí a la Portella,
La Portella, un imponent monestir del s. XI, bé val una aturada.

Una pista senzilla ens torna al coll del gavatx i, des d'aquí, novament a la Quar.
Si arribeu a bona hora, podeu aturar-vos a dinar a l'Hostal de Sant Maurici de la Quar: