Photo ofSERRA DE MIRAMAR - Pont del Diable, Torre Mixarda, Mas de les Heures, Miramar (Poble), Tossal i Crestes de la Somerota Photo ofSERRA DE MIRAMAR - Pont del Diable, Torre Mixarda, Mas de les Heures, Miramar (Poble), Tossal i Crestes de la Somerota Photo ofSERRA DE MIRAMAR - Pont del Diable, Torre Mixarda, Mas de les Heures, Miramar (Poble), Tossal i Crestes de la Somerota

January 10, 2017
January 2017

near Lilla, Catalunya (España)

El variat, vistos i molt recomanable recorregut que hem fet avui, transcorre en el seu inici per la zona baixa i menys clàssica de la Serra de Miramar, puja al poble de Miramar i al Tossal de la Somerota i torna per la zona de l'Estret de Ferrús i del Barranc dels Masos.

Per fer-lo, a Valls hem agafat la direcció del Coll de Lilla i tot just passat el poble de Fontscaldes, al Tomb de la Paella, hem anat a la dreta per una estreta carretera que porta al poble de Figuerola, hem passat per la Fassina i l’entrada del Mas de Barbat i uns metres mes endavant arribem a una clariana on a la dreta hi ha un pal indicador i a la part contraria de la carretera, un bon espai que aprofitem per deixar els cotxes.

Comencem el recorregut anant en direcció al Pont del Diable i a la Torre Mixarda fins que ja propers al Mas d’en Llop, trobem un encreuament amb diferents opcions, anem a l’esquerra creuant el Barranc del Masos per veure el proper Pont del Diable i tornem a l’encreuament per anar ara a veure la Torre Mixarda, tornem de nou enrere i a la nova senyalització que trobem agafem a l’esquerra, direcció a la Cova del Gat, trobem noves senyalitzacions i arribem a una bifurcació de senders, no senyalitzada, on agafem el sender de la dreta tot seguint uns pals de fusta que entenem porten a la Cova, si be transcorreguts un metres veiem que ens separem del track que portàvem com a referència i que en teoria havia anat a la Cova del Gat pel que tornem enrere, suposo que equivocadament, donat que després no hem trobat tampoc la Cova. Continuem pujant per la Seguera fins arribar davant del camí d’entrada al Mas de Barbat, l’hem agafat, tot seguint el track, el camí passa pel mig de les construccions del Mas, segueix cap als Boscos el Sant Pare i va a trobar el PR-C 5 que puja de la Fassina, el seguim fins arribar al Mas de les Heures i al bonic poble de Miramar, en sortim per darrere de l’església romànica de St. Mateu i agafem el GR 7.8 fins a l’encreuament que puja a la Cogulla on el deixem per anar a la dreta per un sender, no senyalitzat, que va a enllaçar amb una pista ja a tocar del repetidor del Tossal de la Somerota, baixem uns metres per agafar el corriol que transcorre per les crestes. Com a molt son uns 300 metres, però que es amb diferencia, la part mes complicada del recorregut, ja que es una zona de mala petja i bastant embrossada, després ja es suavitza i va baixant fins a una clariana, ja a tocar de la Serra Carbonaria, on hi ha diferents opcions, nosaltres hem anat a la dreta, per un ombriu i obac corriol que baixa a la zona del Estrés de Ferrús i va a trobar de nou el GR 7.8, uns metres a la dreta es troben noves senyalitzacions, agafem el camí de l’esquerra, direcció a la Font de Cervelló, camí que mes endavant tenim que deixar (compte que no esta senyalitzat i nosaltres ens l’hem saltat i hem tingut que tornar un metres enrere), per agafar a l’esquerra un bonic sender que ens porta de nou al Barranc del Masos i segueix fins arribar al lloc on tenim els cotxes.
Si feu el recorregut amb la mateixa direcció que nosaltres, JO US RECOMANARIA que al arribar a l’entrada del Mas de Barbat, on veureu que es troba una indicació de prohibició de pas, aneu a l’esquerra per la carretera durant uns metres fins a trobar a la dreta el PR-C 5 que puja a Miramar, amb el que us estalvieu passar pel Mas. Amb tot el camí que seguint el track hem fet nosaltres, després de passar pel mig del Mas, continua pujant tot trobant altres senders i va a enllaçar amb el mateix PR-C 5, pel que si aneu en direcció contraria no trobareu pas cap prohibició. Tot i que es un zona força senyalitzada, una bona part del nostre recorregut transcorre per diferents encreuaments i senders que no ho estan, pel que si no la coneixeu molt be no deixeu de portar GPS.

PictographMonument Altitude 2,094 ft

Mas de les Heures

Poble de Miramar

Encreuament

Clariana entre les crestes el Tossal de la Somerota i les de la Serra Carbonaria, on es troben diferents senders.