Serra de Mariola: Pous de neu del terme de Cocentaina

Photo ofSerra de Mariola: Pous de neu del terme de Cocentaina Photo ofSerra de Mariola: Pous de neu del terme de Cocentaina Photo ofSerra de Mariola: Pous de neu del terme de Cocentaina

October 9, 2021
October 2021

near Estación del Norte, Valencia (España)

FONT DE L'ESQUEROLA - CAVA DE SANXO - FONT DE SANXO - VENTISQUER DE LES PENYES MONTESES - VENTISQUER DEL MONTCABRER - CIM DEL MONTCABRER - POU DE NEU DEL SESTERET DEL SAPO - VENTISQUERS DEL BARRANC DE PRADETS - MAS DE LLOPIS - FONT DE LA BORONÀ

Ruta on anem a vore els pous de neu i ventisquers que hi han en el terme de Cocentaina, en la serra de Mariola, catalogats per Ximo Tormo i Pasqual Boira en els llibre "La serra de Mariola i el comerç de la neu. Caves, cases i pous de neu".

⚠️ATENCIÓ!!: En esta ruta hi han trams que es va camp a través, per anar a vore la Cava de Sanxo, el Ventisquer del Montcabrer i els Ventisquers del Barranc de Pradets.

Comencem la ruta en el encreuament del Camí de de l'Esquerola i el Camí del Racó Llobet, on agarrem el camí asfaltat de baixada per desviar-nos per un camí de terra a la dreta, que ens porta a agarrar la senda que ve des de la Font de les Huit Piletes.
⚠️ATENCIÓ!!: Per agarrar la senda que va a la Font de l'Esquerola anem per una senda poc visible, i que ens la marca un poc una canalització d'aigua i un tram de pedres.

Apleguem a la bifurcació que ve des de la Font de les Huit Piletes, el PR trencant a la dreta i aplegant a la Font de l'Esquerola. A uns 400 m arribem a la Cava de Sanxo, on anem un poc camp a traves per anar a vore-la. Continuem per la senda fins arribar a la Font de Sanxo, on deixem el PR i agarrem una senda que naix darrere de la font i puja cap a les Penyes Monteses. Anem pujant per una senda en algo de desnivell fins arribar al Ventisquer de les Penyes Monteses.
Continuem per la senda fins arribar al Pla de les Vaques, i agarrem el GR 7, on a pocs metres ens desviem camp a traves per anar a vore el Ventisquer del Montcabrer. Tornem al GR 7 i pugem directament al Cim del Montcabrer. Continuem pel GR 7 baixant en direcció a la Font de Mariola, on ens desviem cap el Barranc del Sapo, per anar a vore el Pou de neu del Sesteret del Sapo.
Continuem fins arribar altra volta al GR 7, on ens desviarem camp a traves per anar a vore els tres Ventisquers dels Barranc de Pradets, prou deteriorats. Tornem al GR 7 arribant a les Saleretes, on agarrem el PR que porta al Mas de Llopis. D'ací agarrem altra senda que porta directament a la Font de la Boronà, i arribant al inici de la ruta, donant-la per finalitzada.

Inici

PictographRuins Altitude 3,711 ft

Pou de neu del Sesteret del Sapo

PictographRuins Altitude 3,825 ft
Photo ofVentisquer del Barranc dels Pradets III Photo ofVentisquer del Barranc dels Pradets III Photo ofVentisquer del Barranc dels Pradets III