Serra de l'Obac (circular)

9 mi
December 15, 2013
December 2013

near Mura, Catalunya (España)

Excursió circular per la Serra de l'Obac.
Sortint de l'aparcament de l'Alzina del Salari i i tornant al mateix.
La ruta puja fins gairebé al Coll de Tres Creus, ens desvia dos-cents metres a l'esquerra per veure l'Avenc de Castellsapera, després ens porta fins al coll de Tres Creus, ens mena cap a la Balma de la Porquerissa, la Font de la Pola, el Quarto de Reixa, i puja al Turó de l'Espluga, va a la Balma de l'Espluga, ens permet visitar la Cova d'en Tinet, baixa fins a l'Hospital de Sang, i ens retorna cap al Coll de Boix, arribant a l'Alzina del Vent, i ens permet tornar a l'aparcament passant pel GR-5, prèvia pujada al turó de la Pola.
Recorregut per uns indrets curiosos i recòndits, plens de balmes aprofitades com a habitacles fins ben entrada la segona meitat del s. XX, amagatalls de bandolers, carlins i maquis; algun possible centre tel·lúric i d'astronomia primitiva, prop de la Font de la Pola, així com nínxols visigòtics prop de La Porquerissa.

Notes:
1- El trac en alguns llocs sembla erroni, però és degut a que estàvem sota balmes o en coves. I té algun problema amb les alçàries, ja que indica que vam pujar i baixar 1000 metres quan en realitat en vam fer uns 600.
2- És interessant portar llanterna.