Photo ofSERRA DE L'ARGENTERA Bosc de les Bruixes i Font dels Ermitans pel Pas del Gatameu. Photo ofSERRA DE L'ARGENTERA Bosc de les Bruixes i Font dels Ermitans pel Pas del Gatameu. Photo ofSERRA DE L'ARGENTERA Bosc de les Bruixes i Font dels Ermitans pel Pas del Gatameu.

December 24, 2021
December 2021

near l' Argentera, Catalunya (España)

Una bonica excursió per la Serra de l'Argentera per anar a veure el Bosc de les Bruixes i la Font dels Ermitans.
Deixem el cotxe en un revolt de la carretera de l'Argentera a Vilanova d'Escornalbou. Hi caben uns 4 cotxes.
Pujem per una ampla pista molt costaruda i ben aviat la deixem per agafar un corriola ma dreta que s'endinsa en un preciós bosc de brucs. L'entrada del corriol està fitada. El corriol es transforma en una pista d'accès pel manteniment de les torres d'alta tensió.
Tornem a entrar en un corriol que dona al Barranc de la Serra i va baixant. T
Trobem la pista que puja de l'Argentera i entrem a una altra barrancada.
En el fons del barranquet hi ha un corriol que puja a ma esquerra i va a parar al camí entre el Bosc de ls Bruixes i la Font dels Ermitans. Nosaltres seguim recte per anar primer al Bosc de les Bruixes i fer una circular.
Arribem a una torre d'alta tensió, i ara el camí ja puja directe al Bosc de les Bruixes
BOSC DE LES BRUIXES.
És un preciós bosc de brucs amb motius "embruixats". Tot molt bonic !!!
Sortim del bosc i agafem el camí que porta a la Font dels Ermitans. El camí fa pujada.
Comença a planejar i en una llisereta trobem el Pas del Gatameu. Hem de passar agenollats (veieu les fotos).
FONT DELS ERMITANS.
En el fons d'una petita balma hi degota aigua . Es recull en un petit dipòsit. Molt bonica !!!
Seguim el camí i ara ve una forta pujada fins dalt de la serra on hi han els molins.
Dalt agafem un tram de GR.
Ens dirigim, per vora del cingle, cap a la Punta de les Pedrisses, que és la punta final de la Serra de l'Argentera.
PUNTA DE LES PEDRISSES.
Li donem la volta per la dreta i comencem a baixar. El camí dona directament a la pista per la que hem pujat a l'inici.
Bona ruta amics !!

Barranc de la Serra

PictographTree Altitude 1,857 ft

bosc de brucs !!!

PictographTree Altitude 1,821 ft

Bosc de Les Bruixes

Camí dels Frares (molt tapat)

Vegetación Esclerófila

Carretera de Vilanova Escornalbou a l'Argentera

460 m altura

Carretera de Vilanova Escornalbou a l'Argentera.