Serra de la Carrasca: Vall d'Ebo - Penya dels Hedrerets - Juvees de Dalt

Photo ofSerra de la Carrasca: Vall d'Ebo - Penya dels Hedrerets - Juvees de Dalt Photo ofSerra de la Carrasca: Vall d'Ebo - Penya dels Hedrerets - Juvees de Dalt Photo ofSerra de la Carrasca: Vall d'Ebo - Penya dels Hedrerets - Juvees de Dalt

January 15, 2022
January 2022

near Vall de Ebo, Valencia (España)

PLA DE LA CORONA - BARRANC DEL SASTRE - LLOMETA DELS BOUS - TOSSAL DELS HEDRERS - PENYA BLANCA DELS HEDRERS - VENTISQUER DE LA SERRA DE LA CARRASCA - PENYA DELS HEDRERETS - PENYA BLANCA DE LA MALLADA DE LA FIGUERA - NEVERA DE LA SERRA DE LA CARRASCA - CASA DELS NEVATERS - BARRANC DE SEQUER - PISTA FORESTAL - BARRANC DE RACONS - JUVEES DE DALT - RACÓ DE LA GROGA

Ruta que hem qualificat de difícil, per que hi han trams de ruta que es va molt camp a través per roques en forma "lapiaz", guiant-nos únicament per track i per les fites de pedra que trobem.

Comencem la ruta des del Pla de la Corona, quasi on acaba el camí asfaltat, on per sort no han construït un complex urbanístic que estava programat. Agarrem un camí que passa per al costat de bancals d'oliveres, on a uns 500 m del començament trenquem a l'esquerra per agarrar una senda que ens porta en suau ascens i passant pel Barranc del Satre, fins la Llometa dels Bous. Ací acaba la bona senda i continuem per un sender poc definit, el qual tenim que anar fixant-se molt be en les fites de pedra, o bé seguint el track, cosa que recomanem, per que es molt fàcil eixir-se de la ruta.

Com hem dit, anem en molta precaució, ja que es molt fàcil eixir-se'n de la senda, i passem pel Tossal dels Hedrers i la Penya Blanca dels Hedrers. Ens desviem un poc per vore el Ventisquer de la Serra de la Carrasca i continuem fins arribar a la Penya dels Hedrerets. D'ací anem fins la Penya Blanca de la Mallada de la Figuera i continuem fins arribar a la Nevera de la Serra de la Carrasca.

Al costat de la nevera podem vore una xicoteta construcció en pedra seca, que era el moll de càrrega. Continuem i passem prop de lo que era la casa dels nevaters i es ací on comença un dels trams de ruta mes difícils, ja que no hi ha senda visible i anem guiant-nos per les fites de pedra o per el track. Es una baixada en algo de pendent i anem molt camp a través fins arribar al Barranc del Sequer. Anem per dins del barranc fins arriba a una fita de pedres i ens desviem cap a l'esquerra on trobem una senda que ens porta a una pista forestal, on tenim unes vistes al Barranc de l'Infern molt bones.

Anem per la pista forestal on passem per el Barranc de Racons i el Barranc del Tort fins arribar a les Juvees de Dalt. Des de les Juvees ens desviem a l'esquerra per agarrar una senda que poc a poc va convertint-se en difusa, fins arribar a un punt on es perd. Ací comença un altre tram de ruta on realment no hi ha senda i anem camp a través, fixant-nos molt en les fites de pedra i el track. Este tros de ruta es fa un poc pesada, ja que anem caminant entre roques, fins arribar al Racó de la Groga on comença un sender mes ben definit. Continuem per ell passant prop de la Lloma del Fraret i arribant al final de la ruta.

Com hem dit abans, una ruta en prou dificultat tècnica.

Inici

PictographRuins Altitude 2,889 ft

Construcció de pedra seca

PictographRuins Altitude 2,937 ft
Photo ofVentisquer de la Serra de la Carrasca Photo ofVentisquer de la Serra de la Carrasca Photo ofVentisquer de la Serra de la Carrasca

Ventisquer de la Serra de la Carrasca

Penya dels Hedrers

Photo ofPenya Blanca de la Mallada de la Figuera Photo ofPenya Blanca de la Mallada de la Figuera Photo ofPenya Blanca de la Mallada de la Figuera