Serra de Gritella - Prades

May 22, 2023
May 2023

near Prades, Catalunya (España)

Aquesta excursió us proposa una ruta per la Serra de la Gritella, situada entre els municipis de Cornudella de Montsant i de Prades, a la comarca del Priorat. Aquest itinerari porta primer a caminar per un frondós bosc d’obaga per sota de la cinglera per després pujar pel grau d’en Saura al solitari Pla de la Guàrdia, on gaudirem d’espectaculars vistes.
Deixarem el cotxe en un estacionament a l’entrada de Prades, és zona blava i s’ha de pagar 3 € per dia. Comencem a caminar seguint la carretera en direcció sud fins la sortida del poble on agafarem un pista, al principi pavimentada, senyalitzada amb marques del GR171. Seguirem aquestes marques passant per sota del grau d’en Blai i del grau de Heura. Continuarem per senders poc freqüentats, on cal anar seguint petites fites de pedra, sempre per sota de la cinglera passant per l’inici del grau del Llop, fins arribar a l’inici del grau d’en Saura. Pujarem pel grau d’en Saura a d’alt de la cinglera on disposarem d’unes excel·lents vistes de la Serra del Montsant.
Retornarem per l’altra costat de la cinglera i pujarem al Pla de la Guàrdia. Travessarem el pla fins a arribar a un mirador amb bones vistes de Prades i del Tossal de Baltasana. A partir d’aquí, per un pronunciat sender baixarem fins a Prades passant per la cova del Jordi, una petita bauma a sota de la cinglera.
El camí no presenta cap dificultat tècnica, està fressat però poc senyalitzat.