Serra Cavallera des del Pla d'en Plata.16.04.2024

Photo ofSerra Cavallera des del Pla d'en Plata.16.04.2024 Photo ofSerra Cavallera des del Pla d'en Plata.16.04.2024 Photo ofSerra Cavallera des del Pla d'en Plata.16.04.2024

April 22, 2024
April 2024

near Abella, Catalunya (España)

Avui hem repetit aquesta bonica sortida que havíem fet fa uns mesos, per tornar a gaudir de les vistes a banda i banda, a nord cap al Pirineu des del Canigó al Cadí i Pedraforca i a sud sobre les comarques de Girona fins el mar i part de les de Barcelona. No hem tingut la sort d’altres vegades ja que el temps boirós i la pròpia boira ens ho han tapat. La caminada però se ho val i el temps no ha estat perdut.
Seguim en cotxe la pista emporlanada des de la Colonia Estabanell fins el pla d’en Plata (Collada de Burgarés) on deixem els cotxes i on comencem la caminada. Pugem per prats en pujada progressiva fins el coll de Pal. Des d’aquí anem seguint la pista de la carena. Fins la Pedra dels Tres Bisbats la pujada és més marcada, però de bon fer, després va planejant sobre la carena seguint el tancat elèctric. Al deixar la carena la baixada pels prats fins trobar una bassa és ràpida, sense corriols ni marques però controlant de no perdre el track és de bon seguir. Després seguir també seguir el track fins el punt de inici.
El trajecte és de bon seguir, encara que cal estar una mica atent de no perdre’l a la baixada. En general de dificultat moderada sense verticalitats perilloses. Molt recomanable, però a triar amb temps clar.

Abeurador

Deixar la carena per iniciar el descens