Serra Cardó (Baix Ebre-Ribere d'Ebre)

November 30, 2016
November 2016

near Benifallet, Catalunya (España)

Agradable excursió per la serra de Cardó. Les ermites en estat ruïnós, però es simpàtic anar trobant-te’ls en mig de la caminada. Quasi al final de la ruta està la preciosa ermita de la columna, sobre un penyat de conte. S'ha d'anar en compte de no baixar al pis inferior, per risc d'emsorrament.
La roca il•luminada, si fa sol i a la hora en que l’hi toca, es espectacular, amb el seu color daurat. La roca Foradada també es un capritx de la natura. Aquí vam parar a esmorzar.
La ruta s'inicia al balneari de Cardó, el que va ser monastir carmelità i del que depenien les 11 ermites del voltant.
Paisatge: de muntanya, bosc. La vista espectacular, sobre tot des del cim, a Creu de Santos.
Molt poca pista, la major part passa per corriols en general ben fressats amb una petja molt còmode.
Cap problema per seguir la ruta. Punts grocs i fites freqüents. El GPS es pot seguir sense problemes. No mes en algun tros de muntanya la senyal GPS va per zona poc definida, però que s’arriba a lloc. No més un tram de muntanya a través a on el camí sembla que es perdi. Pero seguint GPS i la intuició, cap problema.
I han un parell de fonts, que en el moment de la meva ruta funcionaben, però no sabem de la potabilitat. No hi ha cap problema portant aigua. Tampoc feia calor.