Serra-Alt Pi-Rebalsadors

February 23, 2017
February 2017

near Serra, Valencia (España)

Dissabte 04-02-2017
Tot i que comence la ruta direcció al Castell, decidisc aparcar el cotxe i començar a caminar just on comença la senda cap a la font de Deula. D'aquesta manera començaré estirant cames i acabaré la ruta caminant de baixada.
El primer tram pel poble em lie un poc, però en uns minuts arribe a l'entrada del poble i només fer la primera corva de la pista agafe la senda directa que puja al Castell de Serra. Des d'ací la idea és pujar a l'Alt del Pi. En aquesta ocasió decidisc agafar la pista que baixaria cap a Serra, però als 5 minuts deixe la pista i agafe la senda a l'esquerra que em portarà al principi del tallafocs pel qual pujaré a les antenes de l'alt del Pi. Altra opció podria haver sigut pujar des de la senda que comença en la base del Castell, i que de manera prou més suau et portaria al mateix lloc.
El dia està ventadet així que prompte agafe senda cap avall. Esta volta agafe la primera senda a la dreta (anant cap avall) que em trobe. La senda baixa prou directa, al cap d'una estona arribe a una pista forestal, un poc a l'esquerre i seguisc la senda (GR) també cap a l'esquerre (per moment anirem vegent Serra al fons). Este tram boscós és bonic i a més resulta còmode avançar. La senda ens portarà a la pista que ens menys de 100m ens porta a la font de l'Ombria. Moment de recuperar forces i beure aigua fresqueta. Un parell més de kms per la pista em deixen en la carretera que seguint cap a la dreta, em porten a la font de Marianet. (Aquest trocet de carretera és curtet, però cal anar amb compte per l'alt trànsit de cotxes i bicicletes que hi van).
Des de la font de Marianet seguisc el GR, recorregut aquest molt xulo.
Arribe al creument de sendes que si seguira cap a la dreta aniria cap a l'Alt del Sierro, però jo seguisc la sende que s'enfila per la roca directa cap amunt. Al poc arribe a pista forestal, seguisc la senda marcada (es veu prou clar), seguisc el sender marcat... i en poc menys de 5 minuts agafe una senda que s'obri cap a l'esquerra (el GR-PR marcat segueix recte per on venim). A partir d'ací cames amunt ja fins al cim de Rebalsadors.
Des de Rebalsadors, un ratet de pista, un ratet de senda, i un altre trocet de pista fins al mirador de Mireya (o de Rebalsadors).
Des del mirador, senda cap avall i a mitjan baixada, senda cap a l'esquerra i a buscar el barranc de Deula, que ens portarà a la font i en poc més, a l'inici de senda on tinc el cotxe.
** Després de les plogudes està tot força bonic, es veu aigua a les fonts a tope (de fet la de Deula està fins i tot inundada). El tram de pista que dona accés a la font de Deula esà "tallat" per desprendiments, però es pot passar bé tranquilament anant amb compte.