Séron : Sendero Panorámico de Serón (PR - A 335)

Photo ofSéron : Sendero Panorámico de Serón (PR - A 335) Photo ofSéron : Sendero Panorámico de Serón (PR - A 335) Photo ofSéron : Sendero Panorámico de Serón (PR - A 335)

March 1, 2022
March 2022

near Serón, Andalucía (España)

Het begint bij het oude treinstation, nu gerenoveerd, waar ook de Vía Verde del Hierro loopt. Op minder dan 500 m zullen we het aan de rechterkant verlaten om af te dalen naar de Rambla de la Jauca. We steken de Almanzora rivier over en onder de brug en nemen nu de Bolonor-rivier die ons, na verschillende oversteken, via enkele trappen naar een irrigatievijver leidt van waaruit we in het Alconaiza-gebied zullen aankomen. Al snel hebben we een dorsvloer, aan de linkerkant die we verlaten om ongeveer 200 m verder te gaan langs asfalt en een pad naar links te nemen dat ons naar een andere dorsvloer leidt die als een panoramisch uitzicht op de stad wordt gebruikt.
Een smal pad leidt ons naar beneden bij de A-1178 en passeert de Balsa del Olivar, totdat we, op een punt met goed zicht, de A-1178 oversteken. Tijdens deze afdaling hebben we verschillende punten van waaruit we Serón met uitstekende perspectieven kunnen zien. We gaan naar de Barrio de San Marcos en passeren de Hermitage, om via een zebrapad de A-1178 bij het Air Interpretation Center over te steken.
Via onverharde wegen en een pad steken we de rivier de Almanzora weer over en gaan we ongeveer 300 meter de Rambla del Higueral op. We slaan rechtsaf, nadat we onder de brug zijn doorgereden, komen we uit bij het los Canos-ertslaadgebied en de Vía Verde del Hierro, waar we terugkeren naar het begin bij La Estación, met het uitzicht op Serón aan onze linkerkant. (Bron : Dienst toerisme van Valle del Almanzora)