SERİNDERE - SU İSTASYONU Kocaeli 15.02.2014 BEKİR SAYRIM

Photo ofSERİNDERE - SU İSTASYONU Kocaeli 15.02.2014 BEKİR SAYRIM Photo ofSERİNDERE - SU İSTASYONU Kocaeli 15.02.2014 BEKİR SAYRIM Photo ofSERİNDERE - SU İSTASYONU Kocaeli 15.02.2014 BEKİR SAYRIM

April 25, 2017
April 2017

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

Merhaba,
Lokasyonu bilmeyenler için kısaca tarif etmek gerekirse ;
Kocaelinin içinden geçtikten sonra çıkışından Yalova Bursa istikametine döneceksiniz. Dönüşten yaklaşık-5 km sonra yol çatal olmakta, sol taraf yuvacık sağ taraf yalovayı gösterecek. Yuvacık istikametine saptıktan sonra tabelaları takip edere kyuvacık barajına geleceksiniz.
Barajın ortasındaki köprüden sola doğru karşıya geçip serindere tabelasını takip edeceksiniz. Hiçbir yere sapmazsanız bu yol sizi serindereye getirecek. Daha ileri araç ile gitmeniz zaten mümkün değil. Araçlarınızı bıraktığınız yerde bir su istasyonu bulunmaktadır.

Burada 3 seçeneğiniz var. Solu tarafı takip yükselerek tepelerden ilerleyebilirsiniz. Su istasyonunu geçergezmez sağdan dere yatağına inebilirsiniz. Biz sol taraftan tepeye doğru tırmanışa geçtik. Bilinen ve çok zor olmayan keyifli bir rota. Bu rotayı herkes yürüyebilir.
Tünel geçişi olduğu için tepe lambası bulundurmanız şart. Serindere kanyonunu yukarıdan takip ederek parkura başladık. Her zaman ki gibi yağmur eşliğinde bir yürüyüş oldu. Bir süre sonra yaklaşık 2 mt çapında 150-200 Mt uzunluğunda, içinden 70 cm'lik su borusunun geçtiği bir tünele gireceksiniz. Dikkatli olmalısınız. Tünel çıkışı ileledikten sonra alçalarak serindere'ye paralel yürüyüşümüz devam etti. Planladığımız gibi gidişteki son noktaya vardığımızda , adrenalin tutkunu arkadaşlarımız ( başta bendeniz :) ) nedeni ile yine kız kulesi istikametine doğru, fakat araç yolundan değil, direkt olarak çok dik ( 60-70 derece eğimli ) bir rampadan tepeye ulaşmaya karar vedik. Bu şekilde 300 mt civarı tırmandıktan sonra sık bitki örtüsünden dolayı ilelrme imkanımız kalmadığı için inişe geçtik. Adrenalin seviyemiz düştüğü için hepimiz rahatlamıştık. Çünki ekip arkadaşlarım kolay parkurlara pek alışık değil. Bu nedenle mutlaka zorluk derecesi yüksek, bazen ipli bazen ipsiz, kısa süreli de olsa bir aksiyon istiyorlar. Dere üzerinde Şükrü arkadaşımızın elleri ile pişirdiği ekmek arası sucuklarımız yedik. Aynı rotadan geri dönerek su istasyonunun bulunduğu yerde parkurumuzu tamamladık

Serindere Kanyon Kocaeli 15.02.2014

Wikiloc
near Serindere, Kocaeli (Türkiye Cumhuriyeti) by TANKUT
Walking distance: 5.59 mi. - 9 km.

Elevation min: 276 meters max: 715 meters
Uphill: 589 meters down: 589 meters
Type: Loop

Upload your trail to wikiloc.com →