Serindere Kız Kalesi Müflisdere

June 19, 2022
June 2022

•   4.7 1 review

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 19 Haziran 2022 Pazar günü gerçekleştirdiğimiz günübirlik etkinliğin kaydıdır.

Sabah 8 gibi iki araba Tepecik Köyü'nden İnönü Yaylası yoluna girip Müflisdere Şelale/Havuza inen patikaya saparak bir km kadar ilerledikten sonra arabamızın birini bırakıp diğer arabayla Serindere alabalık tesislerine gittik.

Sabah 8:30 civarı tesislerden yürüyüşe başladığımızda Pazar günü olmasına rağmen kimsecikler yoktu.

HES santralini geçip Serindere'nin çatala ayrıldığı yerde sola Sular Dere/Karpuz Dere istikametinde ilerledik. Sağ taraf Müflisdere kanyonu olarak geçiyor. Bu çatalın üstünde yer alan tepe Kız Kalesi/Kulesi...

Sular Dere istikametinde ilerleyen vadi Karpuzçatlatan ismiyle biliniyor.

Su tüneli 300 metre kadar bir uzunluğa sahip ve geçişlerde kafa lambası bulundurmanızı tavsiye ederim.

Su tüneli çıkışından itibaren köprüye kadar sizi harika bir patika bekliyor. Bu patikanın mutlaka tadını çıkarın.

Köprüden (4.5 km) itibaren 10.8. km'ye kadar sizi tatlı bir rampa bekliyor. Burası Kıranyurt yaylasına ulaşan, arabaların rahatlıkla geçtiği stabilize bir yol.

Kız Kalesi manzarası ile mutlaka görülmesi gereken bir yer. K2, Serindere, Kayaüstü, İnönü, Kıranyurt ve Kartepe mevkileri çok rahat temaşa edilebiliyor.

10.8 ile havuz/şelalenin yer aldığı 13. km arası parkurun tek iniş kısmı... Burası ayrıca yayla yoluna göre bozuk sayılabilecek nitelikte, altı yüksek olmayan arabalar zorlanabilir.

Havuzda klasik yüzme etkinliğimizi gerçekleştirdikten sonra yemek molamızın ardından sabah bıraktığımız arabamıza kadar yaklaşık 3 km çıkış gerçekleştirip yürüyüşümüzü nihayete erdirdik.

Alabalık tesislerine bıraktığımız diğer arabamıza ulaştıktan sonra İstanbul'a dönüşümüz başlamış oldu.

Parkurda mevsim itibariyle su/çeşme sıkıntısı yok.

Yürüyüş boyunca dağ çileği ziyafeti gerçekleştirdik.

Son bir not: Biz havuzda yüzmeyi planladığımız için rotayı bu şekilde planladık. Rotada çıkışın daha az olmasını istiyorsanız, tam ters bir rota planlaması yapabilirsiniz.

PictographMine Altitude 1,083 ft

PictographWaterfall Altitude 2,421 ft

• Photo of Omer MARANGOZ
    Omer MARANGOZ Jun 20, 2022

Çok eğlenceli ve lezzetli bir rota idi en tatlı olan da dağ çilekleriydi :)

• Photo of mcelikbilek
    mcelikbilek Jun 20, 2022

Evet parkur harikaydı. Tabi bizler müflisdere havuzda yüzmeyi planladığımız için serindereden başladık. Böyle olunca rampa çıktık çoğunlukla. Daha kolay olsun isterseniz parkuru tersten yapın derim. Daha keyifli olacaktır.