Serindere Doğa Yürüyüşü

September 1, 2019
September 2019

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

gezintrek ekibi ile yürüdük.
dere boyunca ilerlenen, gidiş-dönüş aynı yoldan olan bir parkur. bir kısmını (başlangıcı işaretli) dere içinden yürüyenler de oldu ve bitiş noktasındaki köprüde (işaretli) buluştuk.
rota tamamen toprak yol ve hatta tamamen patikadan oluşuyor. patika kimi noktalarda çok daraldığı ve bir kenarı boşluk olduğu için rotayı 'orta zorlukta' işaretledim; bu durum haricinde kolay bir rota.
parkurun bir kısmı ise ilginç bir tünelden (işaretli) oluşuyor. tünel, su taşıma amacıyla yapılmış eski bir tünele benziyor ki içinden hâlâ su borusu geçiyor. yaklaşık 150-200 metre uzunluğundaki tünelde cep telefonu fenerleri ve kafa fenerleriyle ilerledik. telefon fenerinize güveniyorsanız yeterli gelebilir.
kanyondan ilerlendiği için yukarıdaki dağ-orman manzarası oldukça güzel ve sürekli serindere'nin sesi duyuluyor.

daha fazla fotoğraf ve yürüyüş notlarım için: http://adilekin.com/serindere-doga-yuruyusu/

PictographWaterfall Altitude 1,060 ft

PictographWaterfall Altitude 1,100 ft

bir önceki yer işaretinde açıklandığı gibi aslında bir şelale değil, hemen aşağısındaki enerji santraliyle (hes) ilgili bir su boşaltma noktası ama yüksekten aktığı için küçük bir şelale görüntüsü çıkıyor ortaya.

PictographTunnel Altitude 1,092 ft

parkur açıklamasında bahsedilen tünelin başlangıcı.

PictographTunnel Altitude 1,087 ft

tünelden fotoğraflar

parkur açıklamasında bahsedilen tünel içerisinden birkaç fotoğraf.

PictographTunnel Altitude 1,091 ft

parkur açıklamasında bahsedilen tünelin bitişi.

dere içinde yürümek isteyenler bu noktadan başladı ve bir sonraki yer işaretinde belirtilen köprüde onlarla buluştuk.

PictographBridge Altitude 1,330 ft

köprü

parkurun tek yönde sonlandığı nokta yani orta noktası. dereden yürüyenlerle burada buluştuk.

dönüşe geçince bir kestirme denemek istedik fakat orada da fotoğrafta görüldüğü kadar kısa bir tırmanış var. bunun yerine aynı yoldan dönmek tercih edilebilir.