Serindere Doğa Yürüyüşü - 2

July 23, 2022
July 2022

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

dere boyunca ilerlenen, gidiş-dönüş aynı yoldan olan bir parkur.
rota tamamen toprak yol ve hatta büyük çoğunlukla patikadan oluşuyor. patika kimi noktalarda uçurum kenarından ilerliyor ve çok daralıyor; bu nedenle rotayı 'orta zorlukta' işaretledim; bu noktalar haricinde kolay bir rota. daralan noktaları rotada riskli geçiş olarak işaretledim akıl ettikçe.
patika zaman zaman sık ağaçların arasında harika görüntüler içinde ilerliyor.
parkurun bir kısmı ise ilginç bir tünelden (rotada işaretli) oluşuyor. tünel, su taşıma amacıyla yapılmış eski bir tünele benziyor ki içinden hâlâ su borusu geçiyor. yaklaşık 150-200 metre uzunluğundaki tünelde cep telefonu fenerleri ve kafa fenerleriyle ilerledik. telefon fenerinize güveniyorsanız yeterli gelebilir. içeride birkaç yarasa da vardı ama biz yaklaşınca kaçıp çıktılar tünelden.
kanyondan ilerlendiği için yukarıdaki dağ-orman manzarası oldukça güzel ve sürekli serindere'nin sesi duyuluyor.

PictographInformation point Altitude 1,057 ft

parkur başlangıcında "kocaeli doğa turizmi parkurları"nı tanıtan bir bilgilendirme haritası var.

PictographWaterfall Altitude 1,068 ft

görüntüsü yapay bir şelaleyi andıran ancak aslında bir hes'e ait olan bent.

kanyonun (müflizdere kanyonu) dibinden yani dere içinden yürümek isteyenler sağdan devam etmeli. oradan ilerlemediğimiz için kanyonun zorluk derecesini ve ne kadar hazırlık (baret, halat vb.) gerektirdiğini bilmiyorum.

HES Havuzu

geride bıraktığımız hes'e ait bir havuz.

PictographWaterfall Altitude 1,196 ft

Yapay Şelale ve Manzara Noktası:

aslında bir şelale değil, hemen aşağısındaki enerji santraliyle (hes) ilgili bir su boşaltma noktası ama yüksekten aktığı için küçük bir şelale görüntüsü çıkıyor ortaya.

PictographTunnel Altitude 1,196 ft

Tünel Başlangıcı:

parkur açıklamasında bahsedilen tünelin başlangıcı.

temmuz ortasında suyu buz gibi olan bir çeşme.

dağdan dereye doğru akan su yolu kesiyor. ayaklarımızı ıslatmadan geçebildik ama ıslanması riski de vardı.

rotamızın tam orta noktası. burada dinlenip aynı parkurdan geri döndük.

yer yer buna benzer, sık ağaçlar içinden ilerleyen muhteşem patikalar var parkurda.

PictographRisk Altitude 1,282 ft

birkaç yerde, uçurum kenarından ilerlerken patika daralıyor. buralarda dikkatli olmak gerek.

Manzara Noktası

PictographRisk Altitude 1,271 ft

PictographTunnel Altitude 1,210 ft

Tünelin İçi

parkur açıklamasında bahsedilen tünelin içinden birkaç fotoğraf.