Šerići (blizina Zenice)-pl.dom Lisac-Gradišće (visoravan sjeverno od Lisca )

Photo ofŠerići (blizina Zenice)-pl.dom Lisac-Gradišće (visoravan sjeverno od Lisca ) Photo ofŠerići (blizina Zenice)-pl.dom Lisac-Gradišće (visoravan sjeverno od Lisca ) Photo ofŠerići (blizina Zenice)-pl.dom Lisac-Gradišće (visoravan sjeverno od Lisca )

January 9, 2022
January 2022

near Šerići, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Kad smo radili turu od Gradisca do Orahovice preko platoa sjeverno od Lisca, svidjela nam se ideja da sljedeći put umjesto u Orahovicu spustimo se u Serice koji su bili dalji ali na vecoj nadmorskoj visini, pa bi prakticki uz isti ili manji napor prosli vise.

Ovaj put smo jos okrenuli smjer pa krenuli od Serica koji se vec nalaze na solidnoj nadmorskoj visini izmedju 800 i 900 m, pa smo jos smanjili uspon.
Dan prije nas slicnu ideju , samo iz Jastrebca koji se nalazi nedaleko od Serica realizovao je cuveni BH planinar Zeljko Knez. Tura iz Jastrebca je nesto kraca i sa jos manjim usponom nego iz Serica.
Do Serica smo dosli autobusom iz Zenice (u 7:40 sa autobuske stanice, cijena karte 3,5 km). posto se u Nemili presjeda i prvo ode u Vukotice, oko 8:40 se stigne u Serice odakle se pruza lijepo pogled na crnogoricne sume po okolnim brdima i sela Jastrebac i Vulkotice cije su se kuce nacickale tik ispod samih vrhova obliznjih brezuljaka.
Iz Serica se uspinje asfaltiranim putem koji vodi prema Javorju i izletistu iznad sela. Kako napustamo selo oko nas se redaju prizori njiva pomijesani sa lijepom crnogoricnom sumom.
Kad smo se poslije par km uspeli na goletnu visoravan, na njoj nas je zatekao prizor prave netaknute zimske idile pomijesane sa prilicno snaznim zimskim suncem. za planinara ne moze biti bolje.
Preko visoravni ima dosta puteva i staza, a mi smo se vise drzali lijevo , kretali se prema Orahovici i onda vec poznatim putem prema izboru Pasinac i domu Lisac

iz Gradisca povratni autobusi imaju u 16:15 i 17:50, a mi smo uspjeli doci bas u 17:00 izmedju ova dva termina namirivsi 25 km brzog hoda.

Polazna tacka - Autobuska Serici

voda Serici

izlaz iz serica

skrenuli smo sa glavnog puta na sporedni radi panoramskog pogleda na mjesto

raskrsnica lijevo izletiste

odvajanje od glavnog puta za Javorje prema izletistu, ovdje se predje rjecica i ide lijevo

raskrsnica desno

voda iznad orahovice - Korita

izvor Pašinac

izvor ispod Liskovace

pred samo imanje ima desno staza kroz shumu prema domu