Photo ofSentiero delle cascate e dei canyons di Fanes / Congost i cascades del riu Fanes Photo ofSentiero delle cascate e dei canyons di Fanes / Congost i cascades del riu Fanes Photo ofSentiero delle cascate e dei canyons di Fanes / Congost i cascades del riu Fanes

August 1, 2019
August 2019

near Fiames, Veneto (Italia)

Preciosa caminada que ressegueix un seguit de salts i cascades del riu Fanes, que nosaltres hem començat a l'aparcament del parc natural dels Dolomites d’Ampezzo a la localitat de Tornichè i que podríem dividir en dues parts, un primer tram pel marge dret del riu per accedir a la cascada inferior i tornada enrere, per accedir al marge esquerra i seguir el riu fins a la cascada superior.

Comencem a caminar sortint de l’aparcament per vorejar el Pian di Loa, creuant un bonic bosc d’avets i un parell de fonts i encarar el sender de pujada pel marge dret, on a un quilòmetre i mig hi ha el mirador de la cascada inferior, que amb els seus vuitanta metres de caiguda, se’ns mostra imponent i amb un bon cabdal d’aigua.

Per una via ferrada, es pot baixar fins als peus de la cascada, però nosaltres hem retornat quasi al Pian de Loa, per travessar un pont i passar al marge esquerra, per anar pujant al costat del riu. En arribar a l’altura de la cascada inferior, seguim un petit camí equipat amb cable, que ens permet arribar fins al costat i sobre la cascada.

Retornem al corriol i seguim pujant al costat del riu on anem trobant un seguit de precioses cascades i saltants, creuem el riu per un pont en dues ocasions, fins que arribem als peus de la cascada superior, que amb el bon cabdal d’aigua que hi ha ofereix un preciós aspecte.

Seguim pujant al costat del salt, on trobem un petit camí, equipat amb cable, que ens permet accedir al costat de la cascada i a sota mateix del salt, on podem comprovar l’espectacular caiguda d’aigua des de dintre. El camí continua, travessant per darrera la cascada i s’enfila amb trams equipats fins a sobre del salt, però nosaltres hem tornat enrere, fins a uns bancs, on hem parat a menjar una mica i recuperar forces.

Tot seguit, comencem la baixada, seguint el sender marcat amb el número 10, que pel mig del bosc en permet davallar ràpidament fins al pont del Pian de Loa, on hem seguit el sender que marxa a la dreta, seguint el riu i que desprès de passar per un altre pont, ens permet arribar còmodament al punt de sortida.

Photo ofSortida i arribada - Aparcament parc Fanes Photo ofSortida i arribada - Aparcament parc Fanes Photo ofSortida i arribada - Aparcament parc Fanes

Sortida i arribada - Aparcament parc Fanes

Fonts de Pian di Lóa

PictographWaterfall Altitude 4,837 ft

Cascada, mirador

PictographBridge Altitude 4,452 ft

PictographWaterfall Altitude 4,807 ft

Zona superior de la cascada

PictographWaterfall Altitude 5,185 ft

Cascadas de la zona intermedia

PictographWaterfall Altitude 5,545 ft

Cascada superior

PictographWaterfall Altitude 5,594 ft

Darrera la cascada

PictographBridge Altitude 4,461 ft

• Photo of Hiking Tere
    Hiking Tere Oct 22, 2023

I made this trail this year and its wonderful! thank you for your info and pictures.

• Photo of erill
    erill Oct 30, 2023

Thanks Hiking Tere for the comment and i'm glad you liked it.