Photo ofSentier Cathare (Camí Càtar) - 2ª Etapa, Mathe (Montferrier-Montségur-Gorges de la Frau) - Comus Photo ofSentier Cathare (Camí Càtar) - 2ª Etapa, Mathe (Montferrier-Montségur-Gorges de la Frau) - Comus Photo ofSentier Cathare (Camí Càtar) - 2ª Etapa, Mathe (Montferrier-Montségur-Gorges de la Frau) - Comus

October 27, 2011
October 2011

near Montferrier, Midi-Pyrénées (France)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.

Sortida Mathe, arribada Comus (França).

Aquesta és la segona etapa del Sentier Cathare ( Camí Càtar ) de Foix al Port-la Nouvelle (Mar Mediterrani). Aquesta etapa està dissenyada pensant que teniem suport de cotxe per portar-nos i recollir-nos. Recordeu que teniu Gites d'Etapa, al veïnat de le Sau, als poble de Montferrier, Montségur i a Comus.
Aquest camí és un GR (senyals de pintura vermella i blanca), està molt ben senyalitzat a totes les cruïlles, l'entrada del nou camí està ben senyalitzada En totes les cruïlles importants, trobareu el seu corresponent pal indicador amb els respectius noms de cada camí.
Sortirem de Mathe tot seguint una pista forestal (direcció sud-est) i que ens portarà a la casa de Pipie. A partir d'aquí tingueu en compte que el camí actual, no coincideix amb la cartografia, però aquest tram el trobareu molt més senyalitzat. En arribar a dalt sortireu a una pista i nova desviació per anar al veïnat de le Sau.
D'aquí baixarem al poble de Montferrier i creuarem el riu, voltarem el càmping per el costat del riu i començarem a pujar seguint el camí que ressegueix el rec, passarem per el costat de la Borde de Bas i continuarem pujant sempre seguint el rec fins a trobar la carretera. La seguirem fins una mica més amunt del primer revolt, on continuarem per el camí (direcció est) que ens portarà al Coll de Montségur. Pujarem al Castell per gaudir de les magnífiques vistes i baixarem al poble.
Tot seguint el camí senyalitzat baixarem a trobar la carretera, la seguirem una mica i de seguida agafarem una pista forestal (direcció sud), creuarem el riu i començarem a pujar més endavant la pista esdevé camí que seguirem i ens pujarà al Coll i continua cap al sud-oest. Més endavant baixa molt fort i ens port al veïnat de Pelail. Sota d'un cobert teniu uns abeuradors i una font on podreu agafar aigua.
Sortirem a la carretera i la seguirem em direcció sud fins el seu final, on continua una molt vella pista forestal que ens anirà pujant per les Gorges de la Frau. A dalt hi trobem una pista forestal que seguirem (direccío sud-est) fins al poble de Comus.

Cartografia I. G. N. , mapes, 2147 ET FOIX-TARASCON, 2247 OT LAVELANET MONTSÉGUR, 2148 ET AX-LES THERMES.