Senders Ecològics Calp-Benissa: De la Cala de la Calalga a la Cala del Baladrar

Photo ofSenders Ecològics Calp-Benissa: De la Cala de la Calalga a la Cala del Baladrar Photo ofSenders Ecològics Calp-Benissa: De la Cala de la Calalga a la Cala del Baladrar Photo ofSenders Ecològics Calp-Benissa: De la Cala de la Calalga a la Cala del Baladrar

August 24, 2022
August 2022

near La Fustera, Valencia (España)

CALA DE LA CALALGA - CALA DEL MALLORQUÍ - CALA LES BASSETES - CALA LA FUSTERA - CALA ELS PINETS - CALA DE L'ADVOCAT - CALA DEL BALADRAR

Ruta on hem unit el Sender Ecològic Sud (Calp) amb el Sender Ecològic Nord (Benissa).

Comencem el Sender Ecològic Sud (Calp) en la Cala de la Calalga (Calp), cala tranquil·la i de poca profunditat, d'uns 100 metres de longitud i 8 metres d'ample, on a pocs metres amunt anem seguint el sender amb panells informatius i les marques del sender.

Arribem a la cala del Mallorquí, la qual no podem baixar a visitar-la, ja que els despreniments de roca fa que siga impossible el seu accés. La disfrutem visualment i continuem baixant a ram d'aigau, on tenim unes vistes perfectes al Penyal d'Ifach. Seguim el sender arribant primer al port i després a la cala de les Bassetes, on acaba el Sender Ecològic Nord.

Arribem al punt on comença el Sender Ecològic Nord (Benissa), i de seguida arribem a la cala la Fustera, anomenada la platja de Benissa, xicoteta cala d'arena fina emmarcada per sortints rocosos amb uns fons cristal·lí. Continuem i arribem a la cala dels Pins, on a cert punt se'n tornem cap arrere, ja que la ruta a seguir està tallada per despreniments de roca.

Pugem pel carrer dels Pinets a buscar el carrer dels Cirers i continuar pel sender fins arribar a la cala de l'Advocat, on la característica més notòria d'esta cala és el seu xicotet espigó amb accés a la mar. Com a curiositat, en alguns punts de la ruta trobem les restes de antigues pedreres d'extracció de pedra tosca amb la qual es van construir diversos edificis de la localitat en el segle XVI.

Seguim la ruta i a uns 150 metres de la cala acaba el Sender Botànic de Benissa, però que allarguem fins arribar a la cala del Baladrar, porta al Mediterrani, dominada per la lluminositat, amb els pins apuntant a la mar mediterrània. Un entrant rocós divideix esta cala en la del Baladrar i la Goleta. És originada pel Barranc dels Sesters, de cudol. El Baladrar acaba en un penya-segat de 30 metres ple d'acanaladures, producte de la mar, del qual s'ha després una roca coneguda com La Polida.

Una ruta molt fàcil de fer.

Cala de la Calalga

Cala la Fustera

Cala Els Pinets

Costa

Tornem cap arrere, ja que la baixada està tallada per despreniments de roques, i impossibilita el accés.

PictographIntersection Altitude 120 ft

PictographIntersection Altitude 143 ft

PictographPanorama Altitude 195 ft

Mirador

Cala de l'Advocat

Restes d'una antiga pedrera d'extracció de pedra tosca amb la qual es van construir diversos edificis de la localitat en el segle XVI.