Sender delle Cascade e dei Canyons a la Val de Fanes

Photo ofSender delle Cascade e dei Canyons a la Val de Fanes Photo ofSender delle Cascade e dei Canyons a la Val de Fanes Photo ofSender delle Cascade e dei Canyons a la Val de Fanes

2002
August 11, 2018
August 2018

near Fiames, Veneto (Italia)

Ruta on visitarem 6 cascades enllaçades per un camí engorjat
Per arribar anirem en cotxe fins a Fiames que és un conjunt de botigues però no es un poble. Un km aprox després agafem un trencall a l'esquerra fins a un estacionament del Parco Naturalle de les Dolomites.
La dificultat es fàcil però hi ha un parell de passos de ruta equipada que, tot i que es poden esquivar, requereixen destressa i habilitat. Per això la qualifico de moderada.
Seguim per un camí asfaltat fins que passem un pont sobre un riu i arribem al gran Pian di Loa. Cal seguir pel camí a l'esquerra, si no volem fer la via ferrata de la primera cascada. Arribem al ponte Outo sobre un profund barranc. Desseguida arribem a la primera cascada. Sense equipament, si no es té vertígen, és pot seguir l'inici de la via ferrata. Per un caminet estret que descent i ens permet atravessar el salt per darrera. Genial!!! Tornem al lloc d'on hem sortit però agafem el caminet que puja en forta pendent. Cal estar atents per trobar el trencall a la dreta que ens mena pel camí de les cascades ja que si seguim pel camí, pujarem molt i no veurem res. Aquest trencall ens porta deseguida a un pont des d'on veurem la segona cascada. A partir d'aquí només cal seguir erm camí i els postes indicatius. Quan arribem a la sisena cascada podem seguir pel camí de l'esquerra o agafar el sender equipat que passa per sota el salt. Espectacular!!!. Tornarem al cotxe baixant primer pel camí principal i agafant després una drecera que està indicada.

Intersecció dels dos rius.

PictographBridge Altitude 4,321 ft

Després de creuar el riu pel pont, seguirem pel camí de l'esquerra.

PictographWaterfall Altitude 4,986 ft

Primera cascada.

Inici/ final de la via ferrata que podem seguir per passar per darrera

Via Ferrata Giovani Barbara

Senzilla ferrata. K-2 Cal material

PictographBridge Altitude 5,213 ft

Pont de ferro per arribar a la segona cascada.

Photo ofSegon salt d'aigua.  Llarg i encaixonat Photo ofSegon salt d'aigua.  Llarg i encaixonat Photo ofSegon salt d'aigua.  Llarg i encaixonat

Segon salt d'aigua. Llarg i encaixonat

Després del salt d'aigua agafarem unes escales al tercer salt.

PictographWaterfall Altitude 5,231 ft

Format per dues cascades paral·leles.

PictographWaterfall Altitude 5,433 ft

Alta i elegant amb un pont que la creua.

Cal anar a la dreta

PictographWaterfall Altitude 5,587 ft

Cinquena cascada

Més baixa però ampla.

Sisena cascada

Cascada que podem passar per sota i després pujar al camí per un camí equipat.

Començament de la drecera.

Cal agafar el camí de l'esquerra.

• magda.ruta Aug 6, 2022

Ruta bien descrita. Las vías ferratas requieren equipamiento pero son fáciles y para los acompañantes que no las hacemos se pueden saltar. Recomendación: empezar pronto para no encontrar gente. A eso de las 8 empezamos a caminar en agosto y no encontramos nadie.
    Llevad bañador si quereis ir al río, al inicio de la ruta está lleno de ‘playas’