Sender del Rio Guadalope

August 23, 2015
August 2015

near Caspe, Aragón (España)

Aquesta ruta aprofita part del anomenat Sendero del Rio Guadalope, es facil de fer encara que al estiu cal no esperar a les hores de calor, o be anar preparats de proteccio solar i aigua.
Comença a la antiga escola rural de Percuñar on s´hi pot arribar amb cotxe des de Caspe (Zaragoza); agafant la carretera en direccio a Maella i ha un desviament a la dreta que porta al Embalse de Caspe que agafarem encara que mes endavant la deixaren per trencar a l´esquerre per una carretereta asfaltada fins arribar a una parada de bus rural on agafant un desviament mal asfaltat,a l´esquerre ens portara fins l´escola ; al costat de la escola hi ha espai per deixar el vehicle.
Comenzant a caminar, aviat arribarem a La Plana que com diu el seu nom es un pla pedregos llaurat i segons l´epoca del any semblat amb blat ; tot seguit una forta vaixada entre pins ( un retol diu que no hi ha sortida pero que no farem cas) ens porta pel costat de una presa que recull aigua per regadiu.
Seguint cami avall trovarem un cami ample que aurem de con tinuar a la dreta; gairebe tota la estona estarem voltats de camps agricoles.
El seguent punt d´interes es el Puente de Masatrigos que trevesa el Riu Guadalope del segle XVIII i que nomes veurem, per tornar despres enrrere on hi trovarem l´indicador de la Ruta del Rio Guadalope que en part seguirem.
Un indicador i deixarem un moment la nostra ruta per anar a veure el poc que queda del Horno de Vidrio.
Podem fer una petita variant que en aquest cas no he senyalat, que es despres de veure el forn de vidre continuar cami ample amunt uns deu minuts i ens situarem dalt del Cinglo on hi ha un mirador ven senyalitzat que ens mostra part de la vall del riu Guadalope. Paga la pena.
D´aci podem retornar fins al retol que em deixat abans o be si estem cansats continuar endavant per el cami ample perque d´aci es veu l´escola que es final del nostre trajecte.
Tornats al nostre cami, arrivarem a una finca d´arbres fruites, al costat de una antiga barraca,deixem l´ample cami per seguir a la dreta un sender que de tan en tan esta senyalitzat amb unes petjades grogues; cal estar alerta d´aquest punt. Axi entrem al anomenat Cinglo, curios paratge treballat pel riu i que seguirem fins al final encara que en alguns trams no hi ha senyals.
A mes del Cinglo , aqui es pot veure les restes de pedra de la antiga " acequia" que portava aigua per al rec; cal mirar a la nostra dreta , a la mateixa paret de roca , per terra les restes de pedra.
En acabarse el Cinglo, el riu gira a la esquerre pero nosaltres continuem recte amb una mica de pujada ,pel costat de camps de presseguers fins arribar a una petita bassa de rec que ens indica que anem be.
Aviat veurem dalt del turo l´escola que sera la fi del nostre camí.

Antiga escola rural que donava servei als nens de les "torres" dels voltans.

PictographBridge Altitude 487 ft

Antic pont de caballeries del segle XVIII, trevesa el Riu Guadalope; actualment una mica restaurat.

Ens indica la nostra direccio pel Sendero

PictographIntersection Altitude 492 ft

continuem recte per veure el forn de vidre pero tornarem per continuar el nostre cami

PictographRuins Altitude 559 ft

Restes, poques, del antic forn de vidre

inici del anomenat Cinglo

Aqui es comença a veure les parets del Cinglo

PictographPanorama Altitude 480 ft

El Cinglo amb el riu al´esquerre.

PictographPanorama Altitude 456 ft

L´acequia duia l´aigua per al rec.

Bassa d´aigua per al rec.