Sender de la sèquia del Guadalmina, Benahavís

Photo ofSender de la sèquia del Guadalmina, Benahavís Photo ofSender de la sèquia del Guadalmina, Benahavís Photo ofSender de la sèquia del Guadalmina, Benahavís

January 6, 2024
January 2024

near Benahavís, Andalucía (España)

Avui hem fet una ruta turistica amb cotxe per l'oest de la província de Malaga, a la Costa del Sol i a la Serrania de Ronda. Visitant els pobles de Fuengirola, Costa de Mijas, Marbella i Ronda. Però entremig, no ens hem resisitit a fer una fàcil caminada per activar les cames, hem fet la ruta del sender de la sèquia de Guadalmina. Una antiga sèquia de reg per on els àrabs van canalitzar part de les aigües del riu Guadalmina per fer-la servir en el reg dels seus horts i alqueries, fa més de deu segles, la sequia discorre en paral·lel a la llera del riu Guadalmina. En alguns trams s'han habilitat ponts i passarel.les per facilitar el pas.
Iniciem la ruta circular des de l'ermita Verge del Roser i anem cap al mirador de les Pergoles, on creuem el pont penjat de fusta per sobre de les Angostures del Guadalmina. Caminem pel bonic sender que segueix el curs de la sèquia. Durant el recorregut trobem alzines sureres i diversos miradors, un d'ells amb un banc de fusta gegant. Arribem al camp de golf on creuem el pont de la carretera Via Bijan, i baixem a la llera del riu, passem per sota el pont per anar al mirador de la Higueral on s'inicia el tram de passarel.les. Un trajecte de passarel·les penjades sobre les parets del riu Guadalmina construïdes sobre l'antiga sèquia. Aquest recorregut no porta enlloc, és un trajecte de 3,2 km d'anada i tornada, això sí, val la pena fer-ho. Un cop hem fet aquest interessant tram retornem pel mateix cami fins el pont de Via Bijan i des d'alli anem cap a l'ermita del Roser passant pel pantà de la Leche, on neix un altra sequia. Arribem al punt de partida pel darrere de l'ermita.
És una ruta curta I amb poc desnivell, però interessant i apta per tots els públics. Si es vol també es pot escurçar dejant de fer el tram de les passarel.les i retornar des de sota el pont de la carretera.

PictographReligious site Altitude 302 ft

Ermita Virgen Del Rosario

PictographBridge Altitude 296 ft
Photo ofPont sobre les Angostures del Guadalmina Photo ofPont sobre les Angostures del Guadalmina Photo ofPont sobre les Angostures del Guadalmina

Pont sobre les Angostures del Guadalmina

PictographPanorama Altitude 219 ft

Mirador El Higueral

PictographPanorama Altitude 220 ft
Photo ofPassarel.les de la sequia del Guadalmin Photo ofPassarel.les de la sequia del Guadalmin Photo ofPassarel.les de la sequia del Guadalmin