Semed Yaylası - Karakışla

October 25, 2020
October 2020

near Eskibağ, Antalya (Türkiye)

Eksere yani güncel adıyla Gündoğmuş ilçesine bağlı Semed (Balkaya) Köyünün yaylasından başlayarak Alanya'ya bağlı Karakışla Mahallesine inmeyi amaçlayan etkinlik, oldukça uzun ve zahmetli bir yolculuktan sonra Semed adıyla bilinen 1700 rakımlı yayla üzerinden başladı ve bir süre araç yolunu takip ederek Kuruca Yayla Mevkiine ulaştı, eski bir patika üzerinden kayalık yamacı geçerek yeniden orman yoluna girdi ve ilk molasını verdi. Bu noktadan itibaren zaman zaman patikaları, orman yollarını, öylesine geçişleri takip etti ve Eşeknallatan Geçidi olarak bilinen ve bir yol kavşağı ihtiva eden noktada, sola eski bir yangın alanına girerek basit bir araç yolundan ilerledi, nihayet 7,3. km'de artık yol olmayan bir ormanlık vadi tabanını takip ederek 9,2. Km'de yer alan yıkık eve kadar sürecek bir bozuk patika / dere yatağını izlemeye başladı. Virane ev sonrası oldukça güzel, motokrosçular tarafından hala kullanılan ve tamir edilen bir patika üzerinden Gökbelen sırtı altında yer alan ve bir kaç evinde yer aldığı mahallede araç yoluna ulaştı, bir müddet bu yolu takip edip, 15. km'de yoldan çıkarak eski bir patikaya girdi ve nihayet 10 saatlik ve 17,27 km'lik bir macera sonunda, Karakışla Mahallesinde nihayete erdi.

Uyarılar :
1)Balkaya -Yayla arası yol uzun gövdeli minibüs ve midibüsler için sorun olabilir. Tipik, kötü zeminli bir yayla yolu.
2) 2,7 ve 3,7 km'ler arasına yer alan hat aslında zikzak içeriyor. Gps hatası nedeniyle düz çıkmış. Uydu üzerinden görülen kısa yeşil ağaçlar sık katranlık. İçine girmeyin.
3) Eşeknallatan Boğazında yukarı giden yol Susuz Yaylasına gider.
4) Eski yangın alanında bol miktarda alıç ve sumak var.
5) Yol sonrası dallarda göreceğiniz naylon işaretler motokros parkur işaretleri. Gereksiz anlam yüklemeyin.
6) Virane ev sonrası patika girişi, dere yatağının sağında, ceviz ağaçlarının altında.

Tavsiye;
1) Zemin oldukça rahat. Uygun yürüyüş ayakkabısı bile yeterli olabilir.
2) Yol sonu sonrası bir süre cangıl ve dal çarpması ya da çizilmelere karşı şapka, uzun kollu giyecek ve pantolon uygun olacaktır.
3) Yol boyunca ilerleyen metal borudaki su içilebilir.
4) Yayla sonrası içecek su yok.

Ulaşım ;
Gidiş Güzergahı: Alanya - Konaklı - Güzelbağ - Ortakonuş - Balkaya - Semet Yaylası
Mesafe : + - 80 km ( 73 km asfalt + 7 Km bozuk stabilize yayla yolu)
Süre : 2 Saat 45 Dk.

Dönüş Güzergahı: Dere Köyü Karakışla Mahallesi - Dere Köyü - Gedevet - Parkorman - Dönme
Mesafe : + - 34 km (Tamamı asfalt)
Süre : 1 Saat

ve
Ben

Balkaya - Semet Yaylası

Şaşırtıcı biçimde güzel bu yaylanın adı, Semed Yaylası. 1700 m rakımda ve aşağıda yer alan Balkaya Köyünün yaylası. Batısında yer alan tepe Kovanlıktaş, doğusunda yer alan tepe Akçagedik (üzerinde yangın gözetleme kulesi var ). Dikkatli bakınca deniz göreceksiniz. Yayla evleri muntazam ve tek katlı, belli ki iki katlı ev yapmaya meraklı azgın Alanyalılardan etkilenmemişler.

İlk ve son su kaynağı olarak bunu gördük. İllaki yayla içinde vardır.

Kuruca Yayla

Virane, toprak damlı yayla evlerinin olduğu susuz yayla. Kuzeydoğuda görünen zirve Gözdağı. Buradan ilerleyen patika ile araç yolundan ayrılıp Kuruca Tepe altındaki kayalık yamaca giriyoruz.

Konglomera

Selge / Beşkonak civarında sıkça rastlan kayaç. Ayrıntılı bilgi için ; http://cgrfy34.blogspot.com/2015/02/konglomera.html

Patika giriş

Kuruca Tepe geçişi için kullanılan patika. Artık tahrip olmaya başlamış. Güzel günler gördüğü aşikar.

Sırt

Patika bitiyor ve bu noktada orman yolu başlıyor.

Basit bir hayvan patikası, takibi kolay.

Bu noktada ormana giriş yapıyoruz. Patika yok ve hedef aşağıda vadi tabanında yer alan araç yoluna kestirmeden inmek.

Kav

Aslında bir tür mantar olan ve tiryakilerin dostu ağaç paraziti. Bilgi için ; https://dogayakacis.com/2015/08/01/kav-mantari/

Dere

Bu noktada iniş sona eriyor ve geçide doğru ilerleyen güzel bir orman yolunu takip ediyoruz. Solda yer alan yamaçların iyi mantar yaptığı söylendi.

Eşek nallatan

Bir kısmı hala görülebilen dağ geçidi.

Sağa giden hat, Susuz ve Pınarcık yaylasına gidiyor. Biz sola az kullanılan yola giriyoruz.

Alıç oluğu

Bu alanın adı Alıç Oluğu olarak geçiyor. Suya rastlamadık. Mevsim itibariyle alıç ta yoktu.

Yol Sonu

Yangına müdahale amaçlı açılmış yol bu noktada sona eriyor. Artık katırlarla devam edeceğiz.

Tespi

Bu ağaçla ilgili kısa bir bilgi : " https://turizmhaberleri.com/2017/09/24/unutulan-tespih-calisi-2-bin-yil-once-altin-degerindeydi/#.YAQ3HOgzYdU"

Orman

İlerliyoruz. Henüz patika ile karşılaşmadık.

Patika

Patika, zaman zaman kaybolsa da izlemeye çalışıyoruz.

PictographRuins Altitude 3,867 ft

Tarla

Medeniyet emaresi tarım arazileri önümüzde. Buralarda ev olmalı.

PictographRuins Altitude 3,868 ft

Ev

Artık yıkılmış ama ağaçlardaki cevizleri toplanan virane yurt. Patika sağda, dere yatağında. Bir tane bile ceviz yok, köylü ve sincaplar iyi çalışmış.

Patika

Çok güzel bir eski zaman patikası, tüm bu yürüyüşleri güzelleştiren bir detay.

Kartal

Ufukta görülen bu kütle meşhur Kartal Dağı.

PictographCampsite Altitude 3,347 ft

Bu noktadan sağa dönülerek araç yoluna iniliyor. Patika tamir görmüş.

Bu dik yamaçtan girilen patika sizi önce Kayaardı mahallesine sonrada Karakışla Mahalesine kadar götürecek, hala kullanılan bir hat. Köpeğe dikkat, az daha paçayı kapıyordu. Burada yaşayan adam beni önce jandarma, sonra mit'çi sandı (Öyle dedi). Ben niye tırstığını biliyorum :).

Kayaardı Mahallesi. Gündüz gözüne görmek gerek.