Photo ofSELVA DEL CAMP. Molí del Rovellat, Camí del Rec, Pont Alt, Fi del Camí del Rec, Puig d'en Cama, Ermita de Sant Pere del Puig Photo ofSELVA DEL CAMP. Molí del Rovellat, Camí del Rec, Pont Alt, Fi del Camí del Rec, Puig d'en Cama, Ermita de Sant Pere del Puig Photo ofSELVA DEL CAMP. Molí del Rovellat, Camí del Rec, Pont Alt, Fi del Camí del Rec, Puig d'en Cama, Ermita de Sant Pere del Puig

June 11, 2019
June 2019

•   4.7 1 review

near La Selva del Camp, Catalunya (España)

A la Selva del Camp, aparquem a tocar de la rotonda on es troben les restes del Molí del Rovellat d’on comencem a caminar creuant la rotonda i anant a trobar el començament del bonic i cuidat Camí del Rec i el seguim per la dreta. Aquest sender ha estat molt ben recuperat, esta senyalitzat i equipat amb rètols informatius i disposa de forces trams amb escales, baranes, passarel.les i pontets de fusta, va transcorrent de forma ben planera, tot resseguint la base del Puig d’en Cama, passa pel costat del Mas de Mates (WP 01), per trams de mines i escales (WP 02), arriba al Pont Alt (WP 03), la Resclosa i Camí del Banyadors (WP 04), per bonics trams amb passarel.les (WP 05) i amb ponts de fusta (WP 06), per després, quan portem poc mes de 4 Km. caminant, arriba a la seva fi, en el punt on s’hi troben uns bancs i un rètol informatiu que així ho diu. Tornem uns metres enrere i baixem a creuar la riera de la Selva, i comencem a pujar per l’altra costat, passem per un corriol que travessa una bonica i ombrívola raconada i anem a trobar el Camí dels Banyadors, que seguim per la dreta. Mes endavant arribem a una bifurcació on una senyal de fusta ens diu que a l’esquerra tenim el Puig d’en Cama i l’Ermita de Sant Pere (WP 08), anem a l’esquerra i després de passar per un parell de trams ben costeruts, arribem al cim del Puig d’en Cama. Tornem enrere fins a l’encreuament pel que hem arribat i anem a la dreta (A), per tot regirant per sobre del Mas de l’Alimbau anar a trobar de nou el sender (WP 09), que baixa mes directament del cim del Puig d’en Cama fins a l’Ermita de Sant Pere, que seguim anant a la dreta fins arribar a l’Ermita (WP 10), donem una volta pel mirador i el seu entorn, per just pel costat de la font, agafar el corriol que ens baixa al Camí Vell de Sant Pere pel que fem cap de nou a la rotonda del Molí del Rovellat i al cotxe.

(A), En ser en aquest punt, recomano anar a l’esquerra, ja que el tram que hem fet nosaltres no te cap interès a mes d’allargar el recorregut i passar ja poc abans de retrobar el sender que baixa a Sant Pere, per una zona on es perd la traça i cal anar uns metres pel mig del bosc i els matolls.

NOTA: Recorregut interessant, recomanable i molt bonic, principalment pel que fa al “Camí del Rec”. Aquest, esta perfectament senyalitzat i retolat i es molt fàcil per a qualsevol nivell. Un cop el deixem, la dificultat i desnivell ja es una altra cosa, tot i que considero es pot considerar com un fàcil recorregut per a caminadors habituals. Pel que fa a l’orientació, un cop deixem el Camí del Rec, hem trobat molt poques senyalitzacions pel que recomano us ajudeu del GPS per fer-lo.

01 Mas de Mates

A la part inicial del Camí del REc

02 Camí del Rec

PictographBridge Altitude 935 ft

03 Pont Alt

Espai amb bancs i taules

PictographIntersection Altitude 992 ft
Photo of04 Arribem a l'encreuament amb el Camí dels Banyadors Photo of04 Arribem a l'encreuament amb el Camí dels Banyadors Photo of04 Arribem a l'encreuament amb el Camí dels Banyadors

04 Arribem a l'encreuament amb el Camí dels Banyadors

Photo of05 Bonica zona amb passarel.les de fusta Photo of05 Bonica zona amb passarel.les de fusta Photo of05 Bonica zona amb passarel.les de fusta

05 Bonica zona amb passarel.les de fusta

06 Zona amb ponts de fusta

07 Fí del Camí del Rec

08 Encreuament

Una senyal de fusta ens marca el sender per pujar al Puig d'en Cama i anar a l'Ermita de St. Pere. Les fotos 2ª a la 4ª corresponem al cim del Puig d'en Cama, on no he marcat "WP"

09 Encreuament

Arribem al camí que baixa del Puig d'en Cama a l'Ermita de Sant Pere.

10 Mirador i Ermita de Sant Pere del Puig

• Borja Vilà Mar 21, 2021

Gràcies per compartir la ruta. El camí del rec impressionant, la pujada al puig d'en Cama no es fa tan dura com pot semblar, per a la baixada una altra vegada intentaré trobar el pou de gel que citava en Joan Maria https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/s-68265778. Com dèies que no valia la pena baixar tant per fer el recorregut original, en arribar al coll d'en Joan hi ha un corriol a l'esquerra marcat en verd, que després es fa pista, però al final també es fa perdedor (en juntar-se amb el track original) tot i seguir tenint els punts verds, enfilant-se com les cabres per arribar al camí que ens portarà a l'ermita. La baixada de l'ermita pel camí és força costeruda. Com a resum: molt recomanable! Salut!

• Photo of JMSALVAT
    JMSALVAT Mar 21, 2021

Efectivament el Camí del Rec es una passada i la resta del recorregut es variat i força panoràmic. Celebro que us hagi agradat. Salut