Selgeköyü çevresi Adamkayalar

52 minutes
November 29, 2020
November 2020

near Altınkaya, Antalya (Türkiye)

Bu parkur Altınkaya (Selge) köyü çevresindeki "adam kayalar" denen doğal kaya oluşumlarını görmek üzere yapılmış başlangıç noktasına dönen bir yürüyüştür; çoğunlukla yürüyüş grupları bir noktadan başka bir noktaya ulaştıkları için Selge etrafındaki kaya oluşumlarını gezen pek olmuyor, yürüyüş grupları ile 10km. civarında bir yürüyüş gerekiyor halbuki bu rota 2km.lik kısa bir parkur ve zorluğu yok; 11-16 noktalar arası küçük bir tepeye çıkılıp inildi; yamaçlara sekiler yapılarak küçük tarlalar oluşturulmuş bu nedenle 1-1,5m.lik basmaklar oluşmuş ama geçiş zor değil; sadece tepeye varıldığında, resim13 de görülen tarlayı çeviren duvarı aşmak, çocuklar için yardım gerektirir; inişte ise hayvanların tarlaya girmesini engellemek için dallardan oluşturulmuş çitler var arada bir boşluk bulmak gerekiyor. Bu parkur 9uncu noktadan sonra daha kuzeye, tarlalardan devam edip ileride bir yerden dönülerek yürüyüş biraz daha uzatılabilir.

tepenin tam üstüne varmazdan önce "adam kayalar"

tepeye çıkıldığında tarlayı çeviren duvar

tepenin sırtında

tepeden inerken arkaya bakış

tepeden aşağı yola inildiğinde arkaya bakınca inilen yamacın zor olmadığı görülüyor

Hem başlangıç hem bitiş noktası; Köprülü Kanyon'dan Altınkaya köyüne girildikten sonra soldaki Antik Tiyatro yoluna sapmayıp düz devam edildiğinde bu kavşağa ulaşılır. Parkurun başlangıcı sağ ayrılan tali yol; düz devam edilirse Oluk mahallesine oradan da Delisarnıç mh.ne (Ballıbucak köyü) ulaşılır.