Selge Antik Kenti Adam Kayalar

1905
November 11, 2018
November 2018

near Altınkaya, Antalya (Türkiye)

Selge antik kenti Antalya dan yaklaşık 110 km mesafedeki eski adı Zerk yeni adı Altınkaya köyündedir. Burası Manavgat sınırları içindedir. Manavgat yönünde giderken Köprülü Kanyon Selge tabelasından içeri girilir. Bu parkurun bir kısmı aynı zamanda işaretlenmiş olan St Paul yoludur. Ama daha keyifli az riskli olması nedeniyle grupla oluca tercihimdir. Selge Antik Kenti Psidia kentidir. Büyük İskender MÖ 334 yılında buraya geldiğinde teslim olmuşlar ve daha sonra bağımsız olmuşlardır. Bu böldenin bir diğer özelliği de farklı şekillerdeki adam kayalardır. Konglomera taş yapısı kum ve çakılların basınçla birleşmesi ve zamanla sertleşmesi sonucu oluşan kütlelerdir. Antik Çağ'da özellikle sağlam olması istenen sütun gibi yapılarda kullanılmıştır. Bu parkurda Selge Antik Kentini gezdikten sonra Konglomera oluşumlarının arasından çok keyifle önce Ayvaini mekiini geçip anayol üzerinde bitiriyoruz.

Sele antik tiyatro

Yol

Patika

Manzara tepe

Asfalta çıkış

Son nokta

• Photo of pinar-alp
    pinar-alp Nov 15, 2023

Harika bir rota, manzara mükemmel, teşekkürler

• Photo of Adnan ünal
    Adnan ünal Mar 25, 2024

I have followed this trail  verified  View more

Ben rotayı tersten gittim parkur çok güzel sandal ağaçları arasında yürümek güzeldi emeğinize sağlık kayıt harika olmuş.🙏