Seguint les traces de la marxa de Monells 2015

Photo ofSeguint les traces de la marxa de Monells 2015 Photo ofSeguint les traces de la marxa de Monells 2015 Photo ofSeguint les traces de la marxa de Monells 2015

November 10, 2015
November 2015

near San Sadurní, Catalunya (España)

La marxa de Monells del 2015 va coincidir amb la sortida mensual que ja teníem programada, així, dons, no vàrem poder realitzar-la en el seu dia.
Aquest diumenge, dintre de les sortides del cap de setmana, hem decidit fer-la...hem deixat els cotxes aparcats davant del Mas Sagrera (per extraviar-nos un parell de quilometres i poder arribar d’hora per esmorzar a Cal Carreter de Sant Sadurní).
Comencem a caminar en direcció al riu Rissec, que arribem en un plis-plas i aquí trobem la primera i agradable sorpresa de la matinal...els organitzadors de la marxa, havien netejar i adequar un caminoll, tot seguint el curs del Rissec...molt bona feina!!!.
Fet aquest tram passem sota les ruïnes (i amagades) de Can Batlle i entrem a bosc per un camí que anem pujant progressivament fins arribar al conjunt de masies de Can Gic, Mas Casadavall, mas Sagrera i Ca l’Albaina, totes pertanyent al llogarret de Millars. De aquí passem rere les granges del Mas Torrent i a tocar les parets nues de can Mateu.
A Can Mateu agafem pista a la dreta que baixa pel torrent d’en Vilar i s’enfila direcció a la carretera Giv-6702 (de Corçà a Bordils). Poc abans de arribar a la carretera girem a l’esquerra per agafar un camí entre camps de conreu i que ens porta de cap fins el Mas Marquès (mas de segona residencia molt bonic) i a tocar, el mas Caterina, un mas de turisme rural excel·lent.
Seguim camí, entrant al bosc amb pronunciada pujada. Ens crida l’atenció les restes de un antic forn de calç amb la paret principal encara d’en peus. Es temps de bolets i no parem de mirar a banda i banda del camí per si veiem algun comestible...al final tinguérem recompensa en forma de bastants “pinetell” que de ven segur ens cruspirem. Seguim camí fins arribar a una cruïlla amb un pal informatiu...dreta: a Madremanya...esquerra: font picant i Montnegre i del camí que fins ara seguíem, el principal ens portaria a Can Moratell.
Seguim direcció a la Font Picant (esquerra) fins uns 350 metres, que tornem a deixa la pista, a la alçada d’un camp d’oliveres joves a la nostra esquerra. El camí passa just el camp i entra al bosc per un corriol llarg i en força desnivell, molt bonic i nou per mi.
Aquest corriol fineix al camí del Mas Vidal i Can Moratell. Seguim a l’esquerra arribant de seguida a Can Moratell, travessem el Rissec per un pont de formigó i seguim camí principal fins la següent cruïlla. Ara estem a la pista que vinent dels quatre camins (Monells), pujaríem a la serra del Suro Robat i Montnegre...girem a l’esquerra per passar per el Mas Pujol i tancar el cercle a la cruïlla dels quatre camins.
Magnifica marxa i molt bona feina, la realitzada per la organització. Ara només ens queda agafar els cotxes, arribar-nos a Cal Carreter de Sant Sadurní per fer un bon esmorzar, completant així una magnifica matinal...fins la propera

Mas_Sagrera...començament_i_final_de_ruta

PictographRiver Altitude 0 ft

El Rissec

El_Rissec

Granges_del_Mas_Torrent

Can Mateu

Can_Mateu

PictographIntersection Altitude 0 ft
Photo ofCruïlla gir a l'esquerra, deixant pista Photo ofCruïlla gir a l'esquerra, deixant pista Photo ofCruïlla gir a l'esquerra, deixant pista

Cruïlla gir a l'esquerra, deixant pista

Mas Marquès

Torrent_d'en_Vilar_i_mas_Caterina

PictographRuins Altitude 0 ft

Forn de Calç

PictographIntersection Altitude 0 ft
Photo ofCruïlla de camins amb pal informatiu Photo ofCruïlla de camins amb pal informatiu Photo ofCruïlla de camins amb pal informatiu

Cruïlla de camins amb pal informatiu

Cruïlla, gir a l'esquerra...deixem pista

Can Moratell

Can_Moratell

PictographIntersection Altitude 0 ft

Cruïlla, gir a l'esquerra, entrem en pista principal