Schwarzenberg - Farneralp

May 31, 2014
May 2014

near Gheist, Kanton Zürich (Swiss Confederation)

Ruta circular des de la granja de Fälmis per pujar el Schwarzenberg, cim de 1.293 mts. d’alçada situat al Zürcher Oberland, tot i que pertany al cantó de Sankt Gallen. Per arribar al punt de sortida cal agafar una carretera rural que surt de Wald ZH en direcció a Oberholz. El primer tram es fa per pista asfaltada, passant per la granja de Ger i més endavant per la de Wolfsgrueb, des d’on seguirem fins a Undere Boalp, cruïlla de camins, on agafarem el que duu a Obere Boalp. El camí entra al bosc i s’arriba a la carena pel mig dels arbres, fins trobar una zona de pícnic on veurem una pedra que ens indica que estem al punt més alt de la ruta. Es un pic completament emboscat, que té una segona fita una mica més al sud, a la cota 1.286, en una petita i poc definida clariana. El sender segueix pel cordal, fins a Farner, restaurant de muntanya, situat a 1.155 mts. d’alçada, en una confluència de camins. En el nostre cas, agafem el que porta a Ger, que marxa al nord, entrant al bosc de Ferchwald, fins arribar al torrent que baixa del propi cim, on seguirem per la seva riba esquerra orogràfica i que travessarem poc abans de tornar a la granja de Ger, des d’on desfem un curt tram de pista fins al punt inicial