Schönberg

August 21, 2013
August 2013

near Schoenberg, Walloon Region (Belgique)

Een prachtige wandeling door de uitgestrekte bossen en beekdalen ten noorden van Schönberg. Persoonlijke hoogtepunten voor mij zijn het traject ten noorden van Herresbach en het gebied tussen Ahlenbusch en Waldescho. De hoogste berg is de Treisbacher Berg. Gewandeld op 18 augustus 2013. Route tegen de klok in gelopen.

• icantgotosleep Nov 5, 2018

Voor de optimisten: Een perfecte tocht voor diegene die trainingskilometers nodig hebben, makkelijk te volgen, brede verharde paden en geen extreme hellingen of afdalingen. Ook geschikt voor de jonge ouders die toch in het bos willen wandelen ondanks buggy. Op een paar 100m na is alles verhard...
    Voor de realisten: Een redelijk saaie tocht over verharde paden(soms kaarsrecht) en kilometers asfalt, de vergezichten zijn wel ok, maar ook weer niet zo geweldig. Als je het toch leuk wil maken kan je in het bos op zoek naar onverharde paden, soms stoppen die halverwege en moet zelf een weg banen, maar alles is leuker dan km's verharde paden. Op km 15 kom je aan een asfalt weg waar je rechts af moet (voor 2km), negeren en rechtdoor lopen, iets verder kom je, rechts, een leuk pad tegen die je kan volgen om zo op de originele track uit te komen.
    Bij zonnig weer is het beter in de omgekeerde richting te wandelen op die manier kan je foto's nemen met de zon in je rug (als je voor de middag start).
    Door de vele naaldbossen, lijkt het mij een ideale winterwandeling en al zeker met een laag(je) sneeuw.