Schnebelhorn

February 22, 2014
February 2014

near Boden, Kanton Zürich (Swiss Confederation)

A la vall del Töss, sobre la línia divisòria dels cantons de Zuric i Sankt Gallen, es troba el cim del Schnebelhorn, que amb els seus 1.292 mts. d’alçada és el sostre del cantó de Zuric. Amb inici a Boden (Steg), hem anat en direcció a Burstel i d’aquí a Rütiwis, on hem assolit la carena per sota el Roten, pujant de pas la modesta elevació del Hirzegg (1.088 mts.). Ja sense deixar el cordal, a estones força emboscat, hem arribat al punt zenital de la ruta, marcat amb una creu de fusta. De tornada, hem baixat fins a l’hostal de Tierhag i d’aquí al nucli rural de Hinter Stralegg. Seguint la carretera de muntanya hem passat per Stralegg, Bärloch, Ragenbuech i Strick, on un corriol ens ha deixat a Orüti, travessant més endavant dos cops el riu Töss, el segon a l’alçada de Breitenmatt, a pocs metres del punt de sortida. Sobre la marxa i amb el mapa a la mà es pot veure que hi ha opcions més interessants per tancar la circular des de Tierhag, però el desconeixement de la zona ens ha fet ser prudents i seguir fil per randa els rombes grocs dels wanderweg suïssos, que sol ser la millor manera per no embolicar-se