سبلان زمستانی یک روزه

February 15, 2022
February 2022

near Panāhgāh-e Sabalān, Ardabīl (Iran)

سلام و درود
گزارش صعود به قله سبلان
در تاریخ ٢٣بهمن پس از بررسی هواشناسی و هماهنگی با آقای هاشم نژاد به دلیل بارش های شدید در روز جمعه تنها امکان صعود روز شنبه ٢٣بهمن بود که پس از استقرار در منطقه ساعت ٢شب از منطقه شابیل شروع برنامه با برف کوبی همراه بود که حدود ساعت ۵صبح به پناهگاه سبلان رسیدیم که دو گروه از کوهنوردان اردبیلی با تجهیزات مجهز شب قبل در جان‌پناه چادر زده بودند که در روز شنبه صعود کنند .
گروه پس از خوردن صبحانه ای مختصر واستراحتی کوتاه ساعت۶صبح حرکت کردیم که پس از یک ساعت حرکت یکی از گروههای که قبل از ما حرکت کرده بودند وبرگشت زدند علت را جویا شدیم گفتند امکان صعود به دلیل بارش سنگین برف وجود ندارد و به ما هم پیشنهاد دادند چون با منطقه آشنایی در زمستان نداریدصعود نکنید که امکان ندارد کسی بتواند صعود کند اما دوستان تصمیم به صعود داشتند و به راه خود ادامه دادیم پس از مدتی از طی مسیر گروه دومی که قصد صعود داشتند آنها هم منصرف شده و برگشت زدند واین باعث شد که ما مجدد دچار شک و تردید شدیم که آیا میشود صعود کرد یا خیر ?
اما با اراده دوستان مجدد به مسیر ادامه دادیم که با حجم برف شدید و برف کوبی در ارتفاع مواجه شدیم که کار را بسیار سخت میکرد

که ما در نهایت حدود ساعت ٢قدم به دریاچه یخ زده سبلان رسیدیم و که بسیار زیبا و هیجان انگیز بود