ŞATIRLAR-TEPEGÖL-KARDERE

October 2, 2016
October 2016

near Şatırlar, Manisa (Türkiye)

Şatırlar köyü çıkışındaki çeşmeden başlıyoruz. Yolun solunda kalan yamaçtan güneye doğru hafifçe tırmanarak yürüyoruz. Ağaçlandırma sahasından sonra patikalardan, eski mezarlığa kadar devam ediyoruz. Eski mezarlığın doğusunda kalan orman yolundan 10-15 dakika kadar yürüyüpTepegöl'e çıkıyoruz.
Tepegöl'ün doğusunda suyu içilebilir bir tulumbadan su takviyesi ve göl kenarında da yemek molası yapıyoruz. Tepegöl, 1000 m rakımda, çevresi ağaçlarla kaplı şirin bir göl. Köylülerin olta attığını gördük ama, balık tuttuklarını göremedik.
Moladan sonra, gölün kuzeybatısındaki patikalardan ve orman yollarından 10 km kadar yürüyerek Karadere köyüne ulaşıyoruz. Parkurun bu bölümünde, yemyeşil vadideki yol boyunca 7-8 yerde hayvan sulama amacıyla olsa gerek, uzun yalaklı çeşmeler yapılmış olduğunu gördük.
Karadere köyü de çevredeki diğer Yunddağı köylerine benziyor. Tipik bir iç Ege köyü. Köydeki evlerin tamamı çevrede bulunan taşlardan yapılmış. Köyde eskiden tütüncülük en gözde uğraşmış. Şimdi ise gençler şehirlerde, köyde kalan yaşlılar da hayvancılıkla uğraşıyor.

ŞATIRLAR

Köyün Karadere yönüne doğru çıkışında, yolun sağında kalan çeşme parkura başladığımız yer. Çeşmenin karşısındaki asırlık meşeler görmeye değer.

Bu tepenin her tarafı genç meşe ağaçlarıyla kaplı bulunuyor.

GÖLET

Gölet hayvan sulama amacıyla yapılmış ama, bu gördüğümüzde gölet maalesef tamamen kuruydu.

PATİKA

Genç meşe ağaçları arasında, kıvrıla kıvrıla yukarıdaki küçük gölete uzanan patika.

Bu gölet biraz daha büyük ama, bu yıl bu da susuzdu.

Eski Mezarlık

PictographLake Altitude 3,448 ft

Tepegöl

Su kaynağı

SU

Parkurda bulunan su kaynaklarından birisi.