SARPINCIK-BADEMBÜKÜ

March 16, 2017
March 2017

near Sarpıncık, İzmir (Türkiye)

Sarpıncık-Badembükü parkurunun ikinci bölüm rota kaydı.Telefonumuzun azizliğine uğrayınca ilk bölüm kaydını 3,5 km'de bitirmiş olduk.
Buradaki kayıt küçük dereden sonra rüzgar santralleri, Sarpıncık-Parlak yolu, Terkedilmiş mübadele köyü Sazak ve Badembükü bölümünü kapsıyor. Parkur boyunca hiç içme suyu kaynağı yok. Patikalar, inişli çıkışlı ve yöreye özgü makiler, dikenli çalılıklar, gevenler her yerde karşınıza çıkabiliyor. Ağaç olmamasına rağmen her yöne doğru çok güzel manzaralar var.
Sazak, çevreye hakim bir tepede kurulmuş, terkedilmiş bir mübadele köyü. Taş evlerin yıkık duvarları her tarafta görülüyor.
Biz, Sazak köyünün güneyinde kalan sırttaki patikaları izleyerek vadideki dere yatağına indik. Sırttan vadiye inen patikada müthiş dikenli çalılıklar bize güzel bir sürpriz oldu. Vadiye indikten sonra, dere yatağındaki patikadan kuzeybatı yönüne doğru, yüzlerce hatta binlerce yıllık zeytin ağaçları arasından yürüyüp Badembükü'ne ulaşarak parkurumuzu tamamladık.

PATİKA ve DERE

MİNİ ŞELALE

SAZAK KÖYÜ

Sazak, Ege Denizi'ne bakan bir tepede kurulmuş eski bir mübadele köyü. Ancak, ne yazık ki terkedilmiş. 1923-24 yıllarında yapılan mübadele anlaşması ile buradaki Rumlar Yunanistan'a göç ettirilmiş, buraya da Yunanistan'dan gelen Türk soydaşlarımız yerleştirilmiş. Ancak, köy sonradan terkedilmiş. Günümüzde köyde hiç yaşayan yok. Tüm evler taş yapı ve yıkılmış, harap bir durumda.

PATİKA

Azgan ve pıynar dikenleri bol, yaklaşık 4-5 yüz metre uzunlukta, dik ve çetin bir patika. Vadiye indikten sonra, dere yatağındaki patika çok güzel ve burada yürümesi de oldukça zevkli geldi bizlere.