SARIYER GARİPÇE KÖYÜ-DEMİRCİKÖY

April 19, 2023
April 2023

near Garipçe, İstanbul (Türkiye)

Garipce Köyü içinden baslayarak önce kalesini gezmek istedik ancak maalesef kapalıydı.Gerci sevindirici yönü restorasyon çalışmaları olması.Kale ziyareti gerçekleşmemesi üzerine rota değiştirip Hasan Paşa Kulesine yöneldik.
Koy içinden ince bir patikayla ulaşılabiliyor.Görkemli bir yapı görülmeye değer.
Burayi görüp geri kiyi rotasina dönme fikrimiz vardı. Ama geri donmeyip orman patikalarini takip ettik .Çok da iyi oldu.
Rumeli Feneri ve Topçu Kalesi 'de aynı şekilde restore ediliyor. Guzel bir rota oldu.
Sadece Marmaracik Tabiat Parki kapali olduğu için dolandik. Bu bölümde tel örgütlere kadar inip bir süre sonra doğru yer secip sola kisa bir tırmanış yapılırsa sorunsuz bir rota olur.
Aslinda tarihi dokusu ve doğal ortamı ile muhteşem bir bölge ancak kapalı olan alanlar keyifli bir yürüyüş için elverişli değil maalesef

Ne yazık ki rotanin son bolumu 2km kadar asfaltta geçti.Karanliga kalmama adina yaptığımız bu secim telafi edilebilir.

GARİPÇE KÖYÜ
Adi gibi garipce bir yer internet sayfalarında ove ove bitirilemedigi kadar bir yer değil üstelik bizim karşılaştığımız esnafları da çok kaba ve ilgisiz.

GARİPÇE KALESİ
Sultan III. Mustafa tarafından 1757-1774 yıllarında yaptırılmıştır. Antik Çağ'da Lykion Limen (Likyalıların Limanı) adı verilen koyda kayalıklar üzerine inşa edilen kale, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından bir süre kullanılmıştır. Kalenin dökülen bölümleri betonarme malzemeyle yenilenmiştir.

RUMELİ FENERİ TOPÇU KALESİ
Cenevizlilerden kalan Rumeli Feneri Kalesi, Cumhuriyet dönemine kadar aktif bir şekilde kullanılmış çünkü stratejik konumu nedeniyle Marmara Denizi girişi, bu kale aracılığı ile kontrol edilebiliyormuş.

MARMARACIK TABİAT PARKI
Kurtarılmış bölge gibi askeri bölge girilmezi anlarim da tabiat parkının neden halkın girişine kapali olduğunu, hele resmi bir kulübün üyelerine yasak olduğunu kimse bana anlatamaz.

RUMELİFENERİ
Rumeli Feneri ya da resmî adıyla Türkeli Feneri, İstanbul'un Avrupa yakasında İstanbul Boğazı'nın Karadeniz'le birleştiği kuzey ucunda yer alan deniz feneridir. Karşısındaki Anadolu Feneri'nden 2 deniz mili uzaktadır. Bu iki feneri birleştiren çizgi İstanbul Limanı'nın kuzey sınırını oluşturmaktadır Fenerin bulunduğu köy de aynı isimle (Rumelifeneri) adlandırılır.

Manzara noktası

Patik

Kuyu var

Harika yol sesizlik yürüyüş için ideal

Dere boyunca patika

Sık bitki örtüsü ve dar patika