Sare syah ghar 3 summit

August 13, 2022

near Barg-e Jahān, Tehran (Iran)

صعود به قله سر سیاه غار سه
پنجشنبه بیستم مرداد ماه 1401
راهنمای صعود به قله سرسیاه غار 3 از روستای برگ جهان:
1- ماشین خود را داخل روستا پارک کرده و مسیر آبشار را در پیش می گیرید. دسترسی به آبشار از دو مسیر میسر است: الف) از مسیر داخل باغ ها ب) از مسیر جاده بالای روستا. مسیر اول زیباتر و نزدیک تر و سایه بوده اما ممکن است کمی گمراه کننده باشد. مسیر دوم اما سر راست تر است. حدود نیم ساعت بعد هر دوی این مسیر ها یکی شده و در محل تلاقی دو رودخانه باید وارد مسیر دره سمت راستی شوید.

2- در مسیر دره، پس از حدود کمتر از 10 دقیقه باید از مسیر آبشار جدا شده و وارد پاکوبی شوید که از سمت چپ و در امتداد دره ارتفاع می گیرد. این پاکوب حدود نیم ساعت بعد از بالای آبشار عبور میکند. (آبشار در سمت راستتان حدود 50 متر پایین تر قرار دارد). ادامه این پاکوب شما را به رودخانه بالای آبشار و در نهایت پس از حدود 2-3 ساعت شما را به دشت می رساند. تمام مسیر تا دشت پاکوب دارد که گاهی از سمت راست و گاهی از چپ رودخانه حرکت میکند.

3- داخل دشت پس از حدود نیم ساعت ابتدا به چشمه رسیده و بعد از چشمه حدود نیم ساعت بالاتر کم کم باید از سمت راست ارتفاع گرفته و خود را به بالای یالی برسانید که در سمت راستتان قرار دارد.

4- با ادامه مسیر پر شیب از روی یال حدود یک ساعت بعد به خط الراس اصلی رسیده (حدفاصل سرسیاه غار 2 و 3) و با گردش به راست حدود 15 دقیقه بعد به قله سرسیاه غار 3 می رسید.