Sardala Koyu-Bağırganlı plajı, (Zambak Yolu), Kocaeli, 2022-11-20

Photo ofSardala Koyu-Bağırganlı plajı, (Zambak Yolu), Kocaeli, 2022-11-20 Photo ofSardala Koyu-Bağırganlı plajı, (Zambak Yolu), Kocaeli, 2022-11-20 Photo ofSardala Koyu-Bağırganlı plajı, (Zambak Yolu), Kocaeli, 2022-11-20

November 20, 2022
November 2022

near Pınarlı, Kocaeli (Türkiye)

TrekinTurkey etkinliği olarak Necdet ve Zeynep Küçükarpacı rehberliğinde yürünen bu rota Zambak Yolu olarak tanımlanan ve Karadeniz kıyısı boyunca Kefken'den Ağva'ya uzanan bir yürüyüş parkurunun bir bölümüdür. 77 km'yi bulan bu parkurun kayıtlarını Wikiloc'ta "Kocaeli Doğa Turizmi Parkurları" adlı kullanıcının
linkinde bulabilirsiniz.
Bu rotayı Nisan ayında yürümüştük. ( bakınız: https://www.wikiloc.com/hiking-trails/bagirganli-sardala-koyu-zambak-yolu-kandira-kocaeli-2022-04-17-100998036) Bu kez ters yönde yürüyoruz. Mola verdiğimiz koyun hemen öncesinde Orman işletmesi dikim alanı için bazı yerleri çitlerle çevirmiş. , 3.7 km civarı, burada çite yerleştirilen merdivenle çiti aşıp çevrili alanda yürümek zorunda kaldık.
Kıyı boyunca yer alan ilginç kaya oluşumları ve küçük kumsallarıyla görselliği yüksek, güzel bir rota. Bir kaç yerde tarlalar ve onu çevreleyen çitler patikayı yok etmiş. İşaretli bir rota olmasına rağmen (kırmızı-beyaz bant) çok az sayıda işaret var. Yer yer sık bitkilerin olduğu bölgelerde rotayı takip ederken dikkatli olmak gerekiyor.