Sardāb-e Bālā - Fereydūnshahr

July 6, 2023
July 2023

near Sardāb-e Bālā, Isfahan (Iran)

۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ قله شاهان کوه

PictographFlora Altitude 9,163 ft

PictographFlora Altitude 10,451 ft

• Photo of J R 3374
    J R 3374 Jul 6, 2023

مورخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ به قصد صعود به قله شاهان بسمت فریدونشهر عازم‌شدم و بعلت تاریکی هوا در پارک فریدون شهر چادر زدم (تنها هتل شهر بعلت تعمییرات تعطیل بود و اقامتگاه بومگردی هم‌فقط روزهای پنحشنبه وجمعه خدمات میدادند) ساعت ۶ صبح پای کار بودم واستارت صعود زده شد پس‌ازطی حدود ۱/۴۵ دقیقه به ابتدای دره رسیدم ولی بعلت اینکه روز غیر تعطیل بود مسیر بسیار خلوت بود بغیر از دونفر که با اختلاف یکساعت جلوتر از من بودند و متاسفانه من از مسیر خارج شدم و باعث شد دو ساعت از برنامه عقب بمان از جایی که مسیر بعلت سنگی بودن فاقد پاکوب و سنگچین میباشد خارج شدن از مسیر اصلی کار صعود را بسیار دشوار میکند مسیر دارای دست‌ بسنگ زیادی میباشد
    بهترین‌مسیر فقط در امتداد دره و یخچال میباشد و در انتهای یخچال ادامه مسیر داده و از پشت قله با شیب ملایم بهتری گزینه جهت دسترسی به قله میباشد