Sao Teotonio, noordelijke country wandeling

Photo ofSao Teotonio, noordelijke country wandeling Photo ofSao Teotonio, noordelijke country wandeling Photo ofSao Teotonio, noordelijke country wandeling

January 27, 2019
January 2019

near São Teotónio, Beja (Portugal)

Een aardige wandeling door het groene landschap noordelijk van de plaats Sao Teotonio.

We parkeren vlak bij de supermarkt Intermarche en lopen het dorp door langs de kerk en moeten dan een eerste km langs de asfaltweg lopen alvorens af te buigen onverhard op.

We komen bij een boerderij waar een prachtige kurkeik staat. Maken een praatje met de bewoner, een Oekraïner die hier voor boer speelt, hij vind het wel leuk een paar toeristen te ontmoeten.

Hierna lopen we een klein stukje over een ruig begroeid pad naar beneden naar een irrigatie/afwateringskanaal.
Er staan een paar betonnen waarschuwingsborden voor fietsers en wandelaars.

We klimmen weer omhoog over gravelwegen en genieten van het uitzicht op het omliggende groen.

Na weer een klein stukje asfalt denken we via een mooi pad verder te kunnen, maar helaas dit is afgesloten en moeten we een andere route zoeken.
Via een ander pad lopen we in een boogje om Sao Teotonio heen, langs de zendmasten en een oude fabriek komen we weer in het dorp terug.

Kerk van Sao Teotonio

PictographTree Altitude 732 ft

Over een best dichtbegroeid paadje

Bord van beton geeft aan dat je niet langs de zijkanten het kanaal mag volgen

Nostalgisch betonnen bord

Let op; hier is het pad afgesloten, je moet 50 meter terug en dan rechts aanhouden.