Sao Miguel, country wandeling

January 30, 2019
January 2019

near São Miguel, Beja (Portugal)

Een mooie maar natte wandeling door de heuvels bij Sao Miguel.
In dit dorpje parkeren we de auto voor de 2e keer om nogmaals een wandeling door het prachtige heuvelland te maken.

We steken weer de rivier over en passeren de wand met cactussen bij de ruïne die verbouwd wordt tot woning.
Bij de smiley waar we de eerste keer rechts af gingen gaan we nu rechtdoor.
We hebben bij het eind van de vorige wandeling de Nederlandse eigenaar ontmoet en die vertelde dat hij een B&B heeft 2 km verder door.

Inderdaad daar waar de smileys ophouden de weg te wijzen staat een verbouwde boerderij met een prachtig uitzicht richting de kust.

Wij lopen verder door de groene en bloeiende natuur en komen bij een volgend gehuchtje terecht.
Dit is het verste punt van deze tocht en we buigen weer af richting de kust.

Bijna beneden komen we op het asfaltpad naar Sao Miguel waar ook de etappe tussen Sao Teotonio en Odeceixe loopt van de Rota Vicentina.
Herkenbaar want daar hebben we een paar dagen gelden op gelopen.

Nat maar voldaan komen we na 14km weer bij de auto terug.

Vandaag is de 2e wandeling die hier start, maar ik heb de foto van de eerste keer gebruikt. Vandaar dat het op de foto stralend blauw is, in werkelijkheid goot het de hele tocht.

Zicht op Sao Miguel

Foto genomen naast een wand met giga cactussen.

Photo ofB&B met mooi uitzicht richting oceaan Photo ofB&B met mooi uitzicht richting oceaan Photo ofB&B met mooi uitzicht richting oceaan

B&B met mooi uitzicht richting oceaan

Ook hier weer links aanhouden

Rechts aan de overkant van de vallei is een nieuwe Eucalyptus-plantage aan gelegd.

PictographTree Altitude 352 ft

Ruine

Het is altijd leuk om in zo'n ruine even rond te kijken of er nog mooie foto-momenten zijn. Uiteraard alleen betreden als het open is. Is de boel afgesloten of gebarricadeerd dan gaan we niet naar binnen.

Op dit kruispunt komt de historische etappe van de Rota Vicentina erbij. Deze loopt tussen Sao Teotonio en Odeceixe.

PictographCampsite Altitude 291 ft

Hier is ook een camping te vinden maar alleen toegang zonder hond.

• jon urkiza 1 Aug 17, 2022

Good track

Wicky en Erick Aug 17, 2022

Hello Jon, thanks for your nice comment.