Santuari i Cim de la Mare de Déu de L'Argimon (465mts - Selva).

Photo ofSantuari i Cim de la Mare de Déu de L'Argimon (465mts - Selva). Photo ofSantuari i Cim de la Mare de Déu de L'Argimon (465mts - Selva). Photo ofSantuari i Cim de la Mare de Déu de L'Argimon (465mts - Selva).

May 8, 2022
May 2022

•   4.7 1 review

near Raval de l'Esparra, Catalunya (España)

Curta però exigent ruta per pujar al Santuari de Ntra.Sra. de l'Argimon, la meitat del recorregut és aproximació per pista forestal i la resta tant de pujada com de baixada és corriol o sender en forta pendent.
El camí de pujada va creuant recte la pista que hi accedeix, val a dir que aquest sender és un preparat recorregut per a mountain bike amb agosarats salts artificials i revolts, en conseqüència els recs centrals que es formen resulten una mica incòmodes per caminar, però a muntanya benvingut sigui tothom.
En tot el recorregut no hi trobem gaire senyalització ni marques, però és molt fàcil de seguir i de bona petja, això sí, és el típic terreny de sauló descompost que en algun curt tram de baixada forta ens caldrà anar amb una mica de cura, quasi rellisques com en el gel si assota és sec i dur.
Passem un molt curt tram de bosc a través per tallar un llarg revolt de pista (waitpoint "Drecera a esquerra"), però encara que no vegis corriol segueixes amunt i aviat sortiràs al camí transversal (següent waitpoint) i que enllaça amb el camí de pujada (de mountain bike), tota la resta ja és sempre fàcil de seguir.
L'inici de ruta és al costat del dipòsit d'aigua per a bombers, la pista per arribar-hi està en força bon estat però és per a cotxes alts, els trenca-aigües són molt pronunciats i alguns trams tenen reguerots, per accedir en aquest punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
L'Argimon està inclòs al repte dels 100cims de la feec, dalt el Santuari no hi hem trobat cap vèrtex ni estandard ni rès que indiqui el cim, és un amplíssim sostre/terrassa on si accedeix per una escala metàl-lica i on les vistes són espectaculars.
Com sempre, els waitpoint i fotos us donaran també informació addicional, la cobertura mòbil és correcta.
Gaudiu-ne amb respecte i bona companyia.
Salut i bones rutes.

PictographCar park Altitude 763 ft

Aparcament

PictographIntersection Altitude 751 ft

PictographIntersection Altitude 767 ft

PictographIntersection Altitude 801 ft

PictographIntersection Altitude 882 ft

Recte, travessem pista.

Photo ofPetita zona d'aparcament del Santuari. Photo ofPetita zona d'aparcament del Santuari. Photo ofPetita zona d'aparcament del Santuari.

Petita zona d'aparcament del Santuari.

Seguim pujant escales.

Cim l'Argimón

Esquerra.

Collet de les Bruixes, a esquerra.

PictographFlora Altitude 935 ft

PictographIntersection Altitude 825 ft

• sdk310 Jul 2, 2022

Bastante fácil seguir las indicaciones. Es verdad que hay una parte más difícil pero muy directo hacia el santuario

• Photo of Joaquim Roig
    Joaquim Roig Jul 4, 2022

Molt agraït per la bona valoració i els comentaris, realment puja directe.