SANTUARI DE MONTGRONY - COSTAPUBILLA - L'EMPERADORA (RIPOLLÈS)

Photo ofSANTUARI DE MONTGRONY - COSTAPUBILLA - L'EMPERADORA (RIPOLLÈS) Photo ofSANTUARI DE MONTGRONY - COSTAPUBILLA - L'EMPERADORA (RIPOLLÈS) Photo ofSANTUARI DE MONTGRONY - COSTAPUBILLA - L'EMPERADORA (RIPOLLÈS)

August 16, 2016
August 2016

near Montgrony, Catalunya (España)

Ruta per fer alguns cims de la Serra de Montgrony, amb bones vistes de Núria i del Cadí. Arribarem amb cotxe al Santuari de Montgrony, punt d'inici de la nostra ruta circular.

Des del Santuari triem agafar el camí del Malpas, pas entre roques que no suposa cap risc gràcies a la barana de fusta, i que ens permet passar per la paret on és normal trobar gent escalant (seguir les marques grogues).

Entre corriol i algun tram de pista ens enfilem (marques grogues) fins el Collet de les Eres, on deixarem el bosc per seguir per prats (algun fort pendent) fins al primer dels nostres cims, el Costapubilla, de 2.056 m (aquest tram es pot fer pesat si fa molt de sol).

Seguim l'excursió per la carena per fer dos cims més, el Roc dels Llamps (2.050 m) i l'Emperadora (1.962 m). D'aquesta manera podrem tornar pel Serrat de Meians i fer una ruta circular. Les marques grogues a la baixa es perden i en algun tram ens vam despistar, havent de refer un petit tram de camí. Vam acabar baixant per la pista.

No passarem cap font, així que és important portar força aigua a l'estiu, perquè durant força estona caminarem a ple sol. En molts moments de l'excursió tindrem grans vistes del Pedraforca.

Vam fer l'excursió amb dos nens de 8 i 11 anys, però és millor disposar de tot el dia. A la tornada, parada obligada a la terrassa al bar-restaurant del Santuari.

• Photo of Sara Ortega Casero
    Sara Ortega Casero Apr 14, 2024

Hem fet aquesta ruta el 13/04/2024. En el sentit que diu la descripció.
    El sentit del perfil d'elevació és al revés.
    Ruta molt bonica i carenera.