Santa Maria de Besora. Bufadors de Beví. Anar i tornar per la pista.

Photo ofSanta Maria de Besora. Bufadors de Beví. Anar i tornar per la pista. Photo ofSanta Maria de Besora. Bufadors de Beví. Anar i tornar per la pista. Photo ofSanta Maria de Besora. Bufadors de Beví. Anar i tornar per la pista.

March 23, 2023
March 2023

near Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Si, ho volia conèixer. havíem llegit tantes alabances dels bufadors!
Si no es vol, o no s'està en condicions, d'anar per la carena, que és diguem, la ruta normal, cal caminar per la pista fins trobar el sender que ens conduirà als avencs dels bufadors. Es una forma excessivament senzilla de veure els Bufadors.
Son unes coves o cavitats, algunes de considerable profunditat, que connecten una banda de la serra amb entrades a diferents alçades, les diferències de temperatura entre l'interior, que sempre està a uns 14 graus, i l'exterior, provoca corrent, que segons el dia, es pot sentir el soroll del vent sorgint per aquest avencs. Es dóna la particularitat que al hivern, l'aire que surt es més càlid i per tant mes humit que a l'exterior. Aquesta humitat provoca al voltant dels avencs zones gebrades.
Avui no era el dia adequat. No ho hem sentit.
Avui hem caminat per on el sol quasi no penetra, entre dues parets de pedra considerablement altes, a un temperatura agradablement fresca, per uns reduïts espais, que entre els arbres, les falgueres, la molsa, les pedres i les fulles que cobreixen totalment el terra, han aconseguit donar a la zona un caràcter molt especial. On si parléssim de fades, o d'encanteri, fora sens dubte l'entorn perfecte per situar el conte.
Ens ha mancat la màgia del soroll de l'aire sortint dels innombrables forats, però el lloc és per passar-hi una bona estona.

PictographTree Altitude 2,692 ft

Pujar

PictographCave Altitude 2,675 ft

PictographCave Altitude 2,694 ft

Photo ofper acabar el dia, a dormir al Santuari de Bellmunt Photo ofper acabar el dia, a dormir al Santuari de Bellmunt Photo ofper acabar el dia, a dormir al Santuari de Bellmunt