Photo ofSanta Margarida de Montbui-Torrent de les Bruixes-Tossa de Montbui-Can Vidal-Santuari de Collbas-Sta Margarida Montbui Photo ofSanta Margarida de Montbui-Torrent de les Bruixes-Tossa de Montbui-Can Vidal-Santuari de Collbas-Sta Margarida Montbui Photo ofSanta Margarida de Montbui-Torrent de les Bruixes-Tossa de Montbui-Can Vidal-Santuari de Collbas-Sta Margarida Montbui

February 22, 2020
February 2020

near Igualada, Catalunya (España)

Recorregut de 23 Km, amb sortida al nucli urbà a tocar d'Igualada, de Santa Margarida de Montbui. Aparquem a l'ermita de Sant Maure, a la sortida del poble pel Sud. Travessem una part del poble, fins que trobem una rotonda, la qual agafem a mà esquerra, direcció Oest. Busquem l'entrada al torrent de les Bruixes, el qual anem seguint pel seu curs fluvial.
El torrent de les Bruixes és força espectacular per les formacions geològiques degudes a l'erosió de les terres argiloses que formen part del curs del rierol. El camí va travessant el rierol, per la qual cosa es recomanable anar en época seca, per evitar algunes zones de fang i aigua. A dreta i esquerra parets i pendents erosionats configuren una estética caótica de formes de petites carenes i ple de racons arreu de l'entorn. Al final del torrent remuntem un dret camí que en du als camps de conreu i a una pista principal.
Un cop a la pista principal, seguim unes indicacions cap a la Tossa de Montbui.
El ´sender va pujant a trams amb inclinació, per tal d'arribar a dalt el coll on trobem la carretera asfaltada. Seguim direcció Nord i passem per la ermita de Sta Maria de la Tossa, darrera seu el Castell de la Tossa, i seguim direcció Nord fins al final de l'altiplà, on podem gaudir d'una bona vista des del mirador que hi ha just damunt de la cinglera.
Retornem un tros enrera fins el coll, i ara seguim per pista forestal seguin la direcció de la carena. Volem veure l'alzina mil.lenària, i desprès de fer alguna volta aconseguim trobar el camí que en porta a dita alzina. Reprenem la pista forestal direcció al Turo de Can Vidal, fins que arribem a un coll, on agafem la direcció Sud per baixar cap a la carretera C-37.
Un cop a la carretera, anem cap a la casa de Can Vidal de Garrigosa, on la mestressa de la masia ens convida a visitar l'ermita de Sant Jaume. Ara baixem cap a la carretera i baixem per la bora dels camps sembrats de colza, fins al torrent de Garrigosa, que atravessem bosc a través per arribar a la pista forestal que va direcció a Santa Margarida de Montbui (nucli antic). Anem avançant per aquesta pista, segint les marques del GR 172, fins que arribem en un punt on enfilem a mà dreta un corriol que en ziga-zagues puja fins un collet. Seguim per pista forestal per la serra de Santa Margarida, fins que trobem el GR 172, el qual seguim direcció Sud per anar al Santuari de Collbàs.
Un cop hem dinat al costat del Santuari, retornem per Gr fins a Santa Margarida de Montbui (nucli antic), que no és el nucli on tenim el cotxe. Prenem el camí que passa pel cementir, camí Vell de Vilanoveta, travessem un riero per la Font Trobada, passem per sota el pont de la carretera, i en no massa tros retrobem Sant Maure, en el nucli de Santa Margarida de Montbui, on tenim el cotxe aparcat.